وزارت خارجه آمریکا ایمیل وزیر خارجه اسبق این کشور و نامزد سابق حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را منتشر کرد که نشان می‌دهد کلینتون حامی قرارداد فروش تسلیحات به عربستان به ارزش ۶۰ میلیارد دلار بوده است.

افشای ایمیل‌های کلینتون درباره دفاع از قرارداد تسلیحاتی با ریاض در سال ۲۰۱۶

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، در این ایمیل هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق این کشور از قرارداد تسلیحاتی ۶۰ میلیارد دلاری که در آن زمان بزرگترین قرارداد محسوب می‌شده و آمریکا قصد انعقاد آن را در سال ۲۰۱۶ با عربستان داشته، دفاع کرده است.

این در راستای پاسخ‌گویی به سوالات اعضای کنگره بوده که درباره تاثیر این توافق تسلیحاتی بر امنیت ملی آمریکا نگران بوده و تردید داشتند.

معاونان کلینتون اندور شاپیرو و ریچارد ویرما،‌ بر عمق مشارکت نظامی با ریاض و تاثیر گسترده آن بر امنیت ملی آمریکا و منافع آن بر سیاست‌ها و دیدگاه واشنگتن در خاورمیانه تاکید کردند.

در عین حال وزارت خارجه آمریکا اشاره کرد، نگرانی‌های اعضای کنگره درباره حمایت سعودی از سیاست‌های آمریکا در سطح منطقه و روند صلح در خاورمیانه از مهمترین مسائلی است که از نزدیک با عربستان چه علنی و چه محرمانه درباره آنها هماهنگی می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.