استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) صادق‌ترین مخلوقات هستند، گفت: همراهی با صادقین و راست‌گویان یک امر الهی و شرط مسلمان بودن است.

همراهی با صادقین شرط مسلمان بودن است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی، استاد حوزه و دانشگاه، در ویژه‌برنامه تبلیغی‌فرهنگی حرم مطهر رضوی که در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار و به صورت تصویری برای زائران پخش شد، به بیان موضوع معارف اهل‌بیت(ع) پرداخت و ابراز کرد: شیعه دارای خط و مسیر مشخص است و اگر در خط اولیای الهی باشد، به مقصود می‌رسد.

وی با بیان آیه‌ای از قرآن کریم که خداوند می‌فرماید «یا أیها الذین آمنو اتقوا الله و کونوا مع الصادقین؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از خدا بپرهیزید و با صادقان باشید»، افزود: این آیه از آیات نورانی قرآن کریم است که دلیل فضیلت و برتری اهل‌بیت(ع) شمرده شده است. خداوند در این آیه دو شرط مسلمانی را ایمان و تقوی بیان کرده و شرط کافی را توصیه به همسو بودن با راست‌گویان فرموده است.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امامان و معصومین(ع) از همه صادق‌ترند، تصریح کرد: این آیه به امر ولایت و امامت اشاره دارد. بنابراین، بر اساس آن، همراهی با صادقین و راست‌گویان یک امر الهی است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: از دیدگاه قرآن، صادقین کسانی هستند که تعهدات خود را در برابر ایمان به پروردگار بدون تردید، بدون عقب‌نشینی و بدون هراس از مشکلات به‌خوبی انجام می‌دهند و با فداکاری، صدق ایمان خود را به اثبات می‌رسانند.

وی با بیان اینکه اطاعت از دستورهای دین اسلام وظیفه یک مسلمان در برابر ائمه معصومین(ع) است، افزود: پیامبر(ص) می‌فرماید کسی که دو صفت در او باشد ولو نماز بخواند یا نخواند مسلمان نیست: یکی دروغ، یکی خیانت. پس باید پشت سر کسی حرکت کنیم که پیشوا، صادق و امین است.

خطیب بارگاه امام هشتم(ع) با اشاره به اینکه اولیای الهی چراغ هدایت بشریت هستند، ادامه داد: نباید فراموش کرد همراهی اهل‌بیت(ع) تنها دوست داشتن و پذیرش نیست، بلکه منظور اصلی از این دستور الهی، اطاعت بدون قید و شرط از آن بزرگواران است

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.