گیلان- استاندار گیلان گفت: جوان‌سازی باغات و گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی موجب رشد و توسعه اقتصادی استان می‌شود.

توسعه استان گیلان در گرو گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه شورای اداری رودسر  تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را نیازمند مضاعف کردن تلاش و اقدامات دانست و تصریح کرد: جهاد اقتصادی ما را در مقابل دشمنان تقویت و پیروز می‌کند لذا باید در بخش‌های مختلف اقتصادی با جدیت نسبت به تسهیل امور و تحقق اهداف از پیش تعیین شده مانند رونق تولید گام برداریم.

استاندار گیلان توجه به تولید گیاهان دارویی از جمله گل گاوزبان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه می‌توان با آموزش باغداران و به‌نژادی تولید محصولات مفید این استان را افزایش داد عنوان کرد: اجرای کامل طرح یکپارچه‌سازی و نوسازی اراضی کشاورزی و توسعه آبیاری تحت فشار مزارع برنج و چای نیز از دیگر اقدامات موثر است.

زارع با بیان اینکه برای توسعه اشتغال استان گیلان باید به‌سمت توسعه صنایع تبدیلی روی بیاوریم اظهار داشت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که از محصولات کشاورزی خود علاوه بر مصارف خشکباری، در تولیدات دارویی و بهداشتی نیز استفاده شود که این مهم با ارائه تسهیلات به فعالان عرصه فرآوری محصولات محقق می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.