دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: اهانت ترامپ به ملت ایران، ناشی از آشفتگی روحی و عصبانیت شدیدش از شکست در فعالیت های انتخاباتی است.

اهانت ترامپ به ملت ایران، ناشی از عصبانیت شکست در فعالیت‌های انتخاباتی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بسیج همگانی برای مبارزه با کرونا اظهار داشت: از همه اعضا و طرفداران موتلفه اسلامی خواستاریم در توجیه مردم و مراقبت به رعایت امور بهداشتی نهایت همراهی را با همه مسئولان مبارزه با کرونا انجام دهند و هر نوع کمک و امداد مومنانه را افزایش دهند.

 وی تصریح کرد: حزب موتلفه اسلامی مراسم عزاداری دهه آخر صفر خود را که قریب سه دهه است، ادامه داشته امسال به اطاعت از نظر ولایت فقیه تعطیل کرد تا رعایت امور بهداشتی شده باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهانت و فحاشی ترامپ علیه ملت ایران گفت: بی‌ادبی رئیس جمهور آمریکا و رقیب او در مناظرات تلویزیونی، بیانگر سقوط اخلاقی در هیئت حاکمه آمریکاست و ملت آمریکا باید راهی برای نجات از سلطه دیکتاتورانه دو حزب حاکم آمریکا بجویند تا از بحران همه جانبه در غرب رهایی بیابند.

بادامچیان تاکید کرد: ترامپ و مواضع او آنقدر بی ارزش و بی اهمیت‌اند که نیازی به پاسخ دهی نیست، رسوایی ترامپ بر همه جهانیان آشکار است.

وی ادامه داد: آشفتگی روحی و عصبانیت شدید او به علت احساس خطر برای از دست دادن قدرت است و مواضعی که می‌گیرد برای حفظ این قدرت است.

وی اضافه کرد: حتی در بیان اینکه نظامیان آمریکا از منطقه بیرون می‌روند بازی انتخاباتی است. گرچه چاره‌ای هم برای نجات از گرداب در افغانستان و عراق و سایر کشورهای منطقه جز فرار ندارد، همان گونه که نظامیان آمریکایی از ویتنام گریختند.

وی تصریح کرد: سیاست‌های غلط آمریکا کار را به اقدامات مسخره رسانده است، مانند تحریم‌های اعلام شده جدید درباره ۱۸ بانک ایرانی که قبلاً در تحریم بانکی ایران قرار داشتند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، تاکید کرد: ۴۰ سال است که تحریم‌های آمریکا علیه ایران برقرار شده و جز مزاحمت تاثیر اساسی نداشته است، حالا تکرار تحریم مجدد چند بانک چه اثر بازدارنده‌ای برای آمریکا خواهد داشت؟ و معلوم است که جز پوزخند از طرف ایران نتیجه برای آمریکا در پی ندارد.

بادامچیان دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش بی رویه قیمت کالاهای اساسی، تصریح کرد: دولت اقدامی برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه ارز و کالاهای سبد غذایی برای مردم داشته باشد و عناصر شایسته و قاطع را جایگزین مدیران و وزرایی کند که نمی‌توانند اقدام موثری داشته باشند.

وی ادامه داد: دولتمردان می‌گویند میلیون‌ها تن کالا در گمرکات رسوب کرده و ناهماهنگی‌های بین بانک مرکزی و وزیر صمت و وزارت اقتصاد و دارایی و ... اجازه استفاده از این کالاها را نمی‌دهد؛ دولت لااقل آنها را هماهنگ کند و از مشکلات مردم بکاهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: برخی دولتمردان می‌گویند ۲۷ میلیارد دلار در خارج از کشور است و به داخل نمی‌آید، غیر از دولت کسی مقصر نیست و دولت هم جز تهدید اقدام موثری ندارد؛ در حالی که باید با تدبیر موضوع را حل کند.

بادامچیان اشاره ای هم به لغو نشست سران قوا داشت و با انتقاد از رئیس جمهور گفت: با این همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد، تعطیلی جلسه سران قوا صحیح نبود. زیرا تعداد کم آنها و فضای باز و رعایت امور بهداشتی مشکلی ایجاد نمی‌کرد که نیاز باشد جلسه تعطیل شود.

بادامچیان در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد بحران قره‌باغ نیز گفت: ما مواضع بر حق ائمه جمعه استان‌های مرزی با آذربایجان را تایید می‌کنیم و ضمن محکوم کردن اشغالگری، برای این بحران راه‌حل نظامی را تجویز نمی‌کنیم.

 وی با استقبال از اعلام آتش بس و پذیرش دوطرف گفت: امیدواریم گفتگو‎ها به نتیجه برسد و از طرق دیپلماتیک این بحران پایان یابد. ما معتقدیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از عناصر مشکوک در دوطرف به دنبال درگیری نظامی و ناامن کردن منطقه هستند، باید در این مورد هوشمندی نشان داد و به این بحران پایان داد.

 دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین با تجلیل از ملت ایران به خاطر صبوری و برگزاری مراسم اربعین در خانه‌ها، گفت: ملت ایران به تبعیت از مقام معظم رهبری اربعین امسال مظلومانه اشک ریختند و رنج و فراق را تحمل کردند، امیدواریم هرچه زودتر این بیماری منحوس از کل کره زمین محو شود، الحق این هوشمندی ملت و پیوند امت و امامت در عاشقانه ترین برنامه امام حسین(ع) بسیار ارزشمند است.

بادامچیان در پایان با اشاره به اینکه رافائل گروسی دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر بازرسی‌های گسترده از همه تاسیسات اتمی ایران گفته است «مگر ایران یک کشور اشغال شده است که بتوانیم از همه مراکز آنها بازرسی کنیم.» اظهار داشت: زیاده طلبی استعماری مستکبرین پایان ندارد؛ دولت باید قاطعانه و با تدبیر عمل کند و استعمارگران هم بدانند که ملت ایران درباره حق مسلم خود که استفاده کامل از انرژی هسته‌ای است کوتاه نخواهند آمد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.