رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: با جان باختن پرستاری که به صورت داوطلبانه در بیمارستان امید مشهد به بیماران کرونایی خدمت می کرد تعداد شهدای کادر درمانی مشهد به ۱۸ نفر رسید.

شهدای مدافع سلامت در مشهد به ۱۸ نفر رسید

به گزارش قدس آنلاین،   دکتر علی بیرجندی نژاد افزود: خانم " ننه صحافی مقدم" از ابتدای شیوع کرونا به صورت داوطلبانه در بیمارستان امید مشهد ویژه بیماران سرطانی، فعالیت می کرد تا این که به کرونا مبتلا شد و در روزهای اخیر  به خیل شهدای کادر درمان پیوست.
وی ادامه داد: هشت نفر از شهدای کادر درمانی مشهد که در حین خدمت جان خود را  بر اثر کرونا از دست داده اند پزشک بوده اند.
رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: دو نفر  از پزشکان عزیزی که حین خدمت جان خود را از دست داده‌اند اساتید گروه اطفال و بیهوشی و ۶ نفر از همکاران نیز  پزشک عمومی بودند.
بیرجندی نژاد افزود: سایر شهدای کادر درمان در مشهد همکاران بینایی سنج، داروساز، کادر پرستاری و پشتیبانی بوده اند.  
پیش از این رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در پیامی درگذشت پرستار داوطلب  بیمارستان امید مشهد که چندین ماه به‌صورت داوطلبانه در خدمت به بیماران مظلوم کرونایی همت گماشته بود و بالاخره در همین مسیر جان به جان‌آفرین تسلیم کرد را تسلیت گفت.
دکتر محمدحسین بحرینی در این پیام آورده است: عروج همکار عزیز و گرانقدرمان، سرکار خانم "ننه صحافی مقدم"که در جبهه مبارزه با ویروس کرونا تا آخرین ‌نفس ایستاد و جنگید، برای ما دانشگاهیان علوم پزشکی مشهد بسیار سخت و جانکاه است اما یاد و خاطره تلاش‌های صادقانه و شبانه‌روزی او در کنار سایر مدافعان سلامت استان به خصوص در نجات جان بیماران کرونایی، همواره در یادها باقی خواهد ماند.
وی در ادامه این پیام آورد: مجاهدت‌های این پرستار ایثارگر در خط مقدم خدمات‌رسانی به مردم که با جان‌فشانی همراه بوده، جلوه‌های بی‌نظیری از ایثار اجتماعی و مسوولیت‌پذیری جامعه سلامت در جریان مبارزه با گسترش ویروس کرونا را به نمایش گذاشت.
سازمان نظام پزشکی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۴ هزار عضو شامل پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک، داروساز و کارشناسان دارای پروانه مانند بینایی‌سنج، شنوایی‌سنج و فیزیوتراپ دارد.

بر طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۵۰۰ هزار و ۷۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۲۵۱ تن از بیماران کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۸ هزار و ۵۴۴ تن رسیده است

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.