عکس‌های «زیر خاکی حماسه» در پویش دلی و مردمی به بیش از ۱۰ هزار قطعه رسیده است.

گردآوری ۱۰ هزار قطعه عکس از دوران عشق و ایثار

به گزارش قدس آنلاین، یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس درباره این پویش دلی می‌گوید: عکس‌های این پویش که ۱۳ تیرماه همزمان با روز ولادت امام رضا(ع) آغاز شده است با گذشت سه ماه به ۱۰ هزار قطعه رسیده است.

مصطفی صداقت می‌افزاید: هنوز تصاویر بسیاری از رشادت‌ها و دلاورمندی‌های رزمندگان در گوشه گوشه خانه‌های آن‌ها و دوستانشان وجود دارد که تاکنون در هیچ جا دیده نشده‌اند.

وی در ادامه تأکید می‌کند: امیدواریم با کمک همه اتفاق خوبی برای این مجموعه رخ دهد و بتوانیم این مجموعه را حفظ کنیم.

وی درادامه با اشاره به آنکه تاکنون حدود ۱۰ هزار عکس به این گروه ارسال شده است، بیان می‌دارد: اگرچه ممکن است تعدادی معدود از این عکس‌ها تکراری باشد اما عکس‌های خوبی به دستمان رسید.

وی خاطرنشان می‌سازد: بسیاری از عکس‌ها قدیمی است که تعدادی از رزمندگان از دیدن تصاویری که خودشان در آن حضور دارند متعجب شده‌اند و این عکس‌ها برایشان بسیار جالب و جذاب و یادآور سال‌های دفاع مقدس است.

صداقت تأکید می‌کند: همه تلاشمان بر آن است که اتفاق خوبی برای این مجموعه تصاویر رخ دهد اما متأسفانه تاکنون برای بحث حفظ و چاپ و نشر آن به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

وی اظهار می‌دارد: خوشبختانه این پویش هنوز ادامه دارد و تعداد زیادی از بچه‌های جبهه و جنگ در حال ارسال عکس‌ها و خاطراتشان در گروه هستند.

او با اشاره به اینکه این اتفاق کار بسیار خوبی است، بیان می‌دارد: تاکنون چنین اتفاقی در خصوص دفاع مقدس بعید می‌دانم با این حجم رخ داده باشد ولی حفظ و نشر آن بسیار مهم است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس یادآور می‌شود: دوستان زیادی پیشنهادهای خوبی ارائه داده‌اند اما امیدواریم این نظرات به مرحله اجرایی آن برسد.

وی اذعان می‌دارد: امیدوارم چاپ و نشر آن انگیزه‌ای برای یادآوری روزهای عشق و ایثار شود.

مصطفی صداقت می‌افزاید: این انگیزه از زمانی شروع شد که در بهشت رضا به دنبال تصاویر برخی شهدا می‌گشتیم و آن‌ها را پیدا نکردیم.

وی خاطرنشان می‌سازد: از این رو تصمیم گرفتیم یک پویش دلی را راه‌اندازی کنیم و با اعلام فراخوان و همچنین ایجاد یک گروه تلگرامی از همه خانواده‌های شهدا خواستیم، هر تصویری که از شهدا دارند، برایمان با زیرنویس و مشخصات کامل ارسال کنند.

صداقت تصریح می‌کند: بیش از دو هفته از اعلام این پویش نگذشته بود که با استقبال خوبی مواجه شدیم. خوشبختانه این همدلی بسیار خوب آغاز شد و در گروه فراخوان تصاویر شهدا به جبهه تاکنون حدود ۴ هزار نفر عضو شده‌اند و خوشبختانه پس از گذشت سه ماه تاکنون بیش از ۱۰ هزار قطعه عکس ارسال شده است.

لازم به ذکر است همزمان با ولادت امام رضا(ع) توسط جمعی از رزمندگان خراسانی دفاع مقدس این پویش زیبا رقم خورده است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.