مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: ۹۴.۵درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار استان از اینترنت برخوردار هستند و مابقی روستاها نیز تا پایان دولت دوازدهم به این امکانات دسترسی پیدا خواهند کرد.

برخورداری ۹۴.۵درصد روستاهای خراسان رضوی از اینترنت/تقویت پهنای باند برای رفع مشکلات فعلی اینترنت در روستاهای استان

علی دلگیر در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: ۹۴.۵درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار خراسان رضوی از اینترنت برخوردار هستند.

وی افزود : در فاز اول  از اردیبهشت ماه  تا ۱۵شهریور ماه سال جاری ۴۳۸۵مدرسه خراسان رضوی از طریق اعتبارات دولتی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که ۱۵۸۶مدرسه روستایی و ۱۶۶۸مدرسه شهری از طریق ای دی اس ال ،  ۸۸۷مدرسه به صورت بی سیم از طریق همراه اول و ایرانسل و ۲۵۴مدرسه استان نیز از طریق،  های وب به اینترنت وصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی  ادامه داد:  به دلیل اینکه سیستم ارزیابی  برای بررسی کیفیت اینترنت مدارس در استان وجود ندارد  اگر مدارس استان از کیفیت اینترنت فعلی  رضایت ندارند می توانند از طریق شماره تلفن ۰۵۱۳۴۸۹۵۰۰۱الی ۵۰۰۵داخلی ۲۱۶یا ۲۱۴مشکل خود را با کارشناسان مطرح کنند تا نسبت به رفع آنها اقدام لازم انجام شود.

دلگیربا بیان اینکه دانش آموزان تا سقف ۳۰گیگ در هر ماه می توانند اینترنت رایگان در مدارس استفاده کنند،  ادامه داد: در فاز دوم ۷۰۰مدرسه روستایی دیگر نیز با همکاری اپراتورها تا حداکثر ۲ماه آینده به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد که با احتساب این تعداد تمام مدارس روستایی استان از لحاظ دسترسی به اینترنت و شبکه شاد مشکلی نخواهند داشت و تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات قرار خواهند گرفت .

وی با اشاره به اینکه ترافیک اینترنت  شبکه شاد رایگان است، ادامه داد: ۲۶۰۰روستای بالای ۲۰خانوار در استان وجود دارد که طبق تکلیف برنامه ششم توسعه باید ۹۰درصد آنها  به اینترنت پر سرعت متصل شوند که این عدد در حال حاضر ۹۴.۵درصد می باشد و برآورد می شود تا پایان دولت دوازدهم ۵.۵درصد باقی مانده نیز از این امکانات برخوردار شوند که طرح مصوب آنها تهیه شده  است.

دلگیر افزود: ارتقاء شبکه روستاهایی که دارای اینترنت هستند نیز مورد تاکید قرار گرفته و از ۲Gبه ۳G در دست اقدام است ، همچنین روستاهایی که تنها دکل،  های وب در آنها نصب است با قراردادی با اپراتور ایرانسل اینترنت ۳G و ۴G دریافت خواهند کرد .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی تصریح کرد: اینترنت روستاها از چند مسیر تامین می شود به طوری که ۲۱۶۵روستا از طریق IDSL و بی سیم به اینترنت متصل هستند  که به دلایلی نظیر فروش بیش از حد سرویس شبکه  نیاز به تقویت پهنای باند دارند ، از طرفی باید این واقعیت را بپذیریم که دسترسی روستاهای استان  به اینترنت پرسرعت در سال ۹۲صفر بود و طی این ۷سال به ۹۴درصد رسیده است که به طور طبیعی برخی اشکالات و کمبود ها در این زمینه وجود دارد که به مرور زمان باید برطرف شوند.

وی افزود: در حال حاضرراه اندازی ۲۸۰کیلومتر فیبر  در روستاها در حال انجام است که بتواند پهنای باند را تقویت و افزایش دهد تا برخی مشکلات فعلی اینترنت در روستاها برطرف شود  که در این زمینه مجوزهای لازم از منابع طبیعی استان گرفته شده است و شرکت برق نیز در تامین برق لازم برای این پروژه مساعدت لازم را داشته اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.