حجت الاسلام ریحانی گفت: در ایام شهادت امام رضا(ع) باید مهمترین خواسته ما تعجیل در فرج امام عصر(عج) و بهترین اعمال ما برپایی نماز اول وقت و کمک به نیازمندان باشد.

 نماز اول وقت و کمک به نیازمندان مهمترین تابلوهای سبک زندگی امام رئوف است

حجت‌الاسلام ریحانی مدیر فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان در سالروز شهادت ثامن الحجج امام رضا(ع) به بیان کرامات این امام همام پرداخت و گفت: وجود نازنین امام  رضا علیه السلام نعمت بزرگی برای ما ایرانی ها هستند که از جمله مهمترین ویژگی ها و مناقب ایشان می توان به این داستان اشاره کرد که وقتی در مسیر مدینه به مرو بودند، حضرت خواستند به فردی که موهای سرشان را اصلاح کرده بود محبتی بکنند از این رو وسایل آرایشگری او را تبدیل به طلا کردند. آن فرد عرض کرد که من به طلا نیاز ندارم، حضرت فرمودند چه خواسته ای داری، عرض کرد که دوست دارم هنگام جان دادن شما به بالین من بیائید، امام(ع) به او قول دادند که موقع جان دادن به بالین او خواهند آمد.

حجت الاسلام ریحانی افزود: اباصلت نقل می کند که من در خدمت امام رضا بودند و متوجه شدم که ایشان از اتاق خارج شدند و به دنبال ایشان رفتم ولی امام را نیافتم. پس از گذشت چند دقیقه حضرت تشریف آوردند، عرض کردم مولای من کجا بودید، ایشان فرمودند برای عمل به وعده خود رفته بودم. مراد از نقل این داستان این است که اگر کسی به امام رضا(ع) ارادت داشته باشد واز  ایشان درخواست کند که مثلا وقت جان دادن، شب اول قبر، صراط و میزان به کمک ما بیایند قطعا ایشان عنایت خواهند کرد.

مدیر فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: بنابراین ما ایرانی ها که همچنین نعمت بزرگی را داریم و فرموده اند که از بهترین حالات انسان این است که به زیارت برود و در کنار مضجع شریف حضرت رضا(ع) از نزدیک عرض ادب کند، مناسب و زیباست که در این ایام شهادت ایشان اگر مقدور بود در کنار ضریح، اگر نبود داخل صحن و بیرون حرم و اگر این هم مقدور نبود از همان نقطه ای که حضور داریم دلمان را روانه حرم ایشان و عرض ادب کنیم. ایشان امام رئوف و مهربانی هستند و حال بندگان را می شناسند، چقدر خوب است که در این دهه از رأفت امام استفاده کنیم و خواسته های خود را با ایشان در میان بگذاریم.

وی در مورد اینکه از امام رئوف چه خواسته ای باید داشته باشیم اضافه کرد: اولین چیزی که طبیعتاً همه شیعیان و مسلمان‌ها باید برای آن دعا کنند و بخواهند باید تعجیل در فرج امام زمان باشد، قطعا مؤثر خواهد بود و عنایت خواهند کرد. درخواست دوم این است که برای همه مسلمان ها، شیعیان و مردم جهان گشایش ایجاد شود، اگر ما از امام درخواستی جامع داشته باشیم و به ایشان بگوییم که ای امام رئوف شما که از حال ما در این ایام کرونا باخبرید و مردم در سختی هستند، شما کمک کنید که این ویروس از بین برود و برای تمام انسان‌ها گشایش و راحتی حاصل شود، دعاهای ما باید عمومی و برای همه باشد.

حجت الاسلام ریحانی در ادامه خطاب به مجاورین امام رضا(ع) گفت: امام رئوف زائران و محبین خود را دوست دارد و محترم می شمرد، بنابراین مجاورین هر قدر به زائرین ایشان محبت و احترام کنند، قطعاً امام رضا به خاطر اینکه از مهمان هایشان پذیرایی و استقبال کردیم تشکر خواهند کرد و خوشحال می‌شوند لذا مشهدی‌ها و دیگر شهرهای مجاور که در مسیر زائرین هستند حتماً خدمت و محبت به زائرین را مورد توجه قرار دهند.

مدیر فرهنگی تربیتی حوزه علمیه خراسان با اشاره به تابلوهایی راهگشا از سبک زندگی امام رضا(ع) برای زندگی امروز ما تصریح کرد: یکی از مهمترین تابلوهایی که در زندگی همه اهل بیت وجود دارد و در سبک زندگی امام رضا(ع) جلوه‌های ویژه دارد، اهمیت دادن به نماز اول وقت است. فردی در محضر آقا بحث اعتقادی می کرد صدای اذان بلند شد، حضرت بحث را متوقف کردند و برای نماز آماده شدند، آن فرد عرض کرد که دل من در حال نرم شدن است بحث را تمام کنیم تا اعتقاداتم کامل شود ایشان فرمودند مهمترین چیز نماز است و همه این صحبت ها برای آن است. بنابراین تابلوی اول زندگی امام رضا(ع) نماز اول وقت است و هرکه می‌خواهد به امام رضا اظهار ارادت کند و بگوید که ما شما را دوست داریم، باید نماز اول بخواند. اگر کسی نماز اول وقت بخواند درهای رحمت به روی او باز شده و خداوند او را در مشکلات راهنمایی خواهد کرد.

وی ادامه داد: دومین تابلو در زندگی امام رضا(ع) مهربانی و کمک به مستمندان است؛ ایشان به امام جواد(ع) همیشه تأکید می‌کردند هنگام بیرون رفتن از خانه از در بزرگ خارج شو تا فقرا تو را ببینند و به آنها احسان کن. امام رضا(ع) به موضوع دستگیری از فقرا و نیازمندان اهمیت می دادند، بنابراین ما هم امروز به ویژه در شرایط سخت کرونایی که باعث افزایش نیازمندان شده اگر در مسیر خود نیازمندی را دیدیم راهمان را کج نکنیم، بلکه به توصیه امام رئوف باید خود را در معرض او قرار دهیم و کمک کنیم، باید دنبال این افراد بگردیم و از آنها دستگیری کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.