نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار خراسان رضوی بدون نظرخواهی از مجمع نمایندگان استان ، از بین دو گزینه نهایی شده ، چهارشنبه هفته جاری از سوی دولت انتخاب و معرفی خواهد شد.

 انتخاب استاندار خراسان رضوی از بین دو گزینه نهایی شده /نمایندگان در مورد تک روی وزیرکشور سکوت نخواهند کرد

احسان ارکانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: استاندار خراسان رضوی چهارشنبه هفته جاری از سوی دولت انتخاب و معرفی خواهد شد.

وی تصریح کرد: علی رغم اینکه به رحمانی فضلی وزیر کشور اعلام کرده بودیم که آیا دولت به دنبال مشورت و نظرخواهی از مجمع  نمایندگان خراسان رضوی در موضوع انتخاب استاندار خراسان رضوی هست یا خیر، متاسفانه هیچ گونه پاسخی از سوی وی  در این باره ارائه نشد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: تا اینکه امروز به صورت تلفنی از جانب معاون وزیر کشور به من اعلام کردند که چهارشنبه هفته جاری دولت از بین دو گزینه نهایی شده،  معتمدیان استاندار فعلی خراسان جنوبی و موهبتی استاندار فعلی سیستان و بلوچستان یک نفر را به عنوان استاندار خراسان رضوی معرفی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دولت اصول گفتگو و تعامل را بلد نیست و صرفا شعار می دهد، ادامه داد: قطعا مجمع نمایندگان استان نسبت به این تک روی و عدم تعامل وزیر کشور با نمایندگان سکوت نکرده و واکنش نشان خواهند داد زیرا اگر بنای برتعامل دولت و مجلس است باید در موضوعات مختلف از یکدیگر مشورت و نظرخواهی کنند و نمایندگان با احاطه  برمشکلات استان  و ارتباط مستقیمی که با مردم دارند دغدغه های آنها را در شرایط فعلی بهتر تشخیص می دهند که این موضوع در انتخاب فرد موثر و مفید برای اداره استان بسیار تاثیر گذار می باشد.

وی در مورد اینکه آیا مجمع نمایندگان درباره این موضوع تشکیل جلسه داده است یا خیر، نیز گفت: وقتی وزارت کشور بنایی  بر نظرخواهی و مشاوره با نمایندگان ندارد و به درخواست مجمع برای این موضوع نیز پاسخی ارائه نکرده است تشکیل جلسه فایده ای ندارد در حالی که اگر وزارت کشور چند گزینه را به مجمع معرفی می کرد نمایندگان در مورد آنها اعلام نظر و گزینه های نهایی را به وزارت کشور معرفی می کردند.

ارکانی در مورد احتمال انتصاب فرماندار مشهد به عنوان استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: من نیز این موضوع را در حد حدس و گمان شنیده ام که در صورت تحقق موجب بلاتکلیفی کلان شهر مشهد خواهد شد در صورتی که اگر دولت در موضوع انتخاب استاندار خراسان رضوی با نمایندگان مشورت و هم فکری می کرد انتخاب استاندار به سمت فردی می رفت که کمترین مشکل و جابه جایی در سطح مدیران ارشد استان رخ می داد و با بی سلیقگی مشکلات جدیدی برای استان بوجود نمی آمد.

نماینده نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هفته اینده در مجلس شورای اسلامی این بی احترامی وزیر کشور و عدم تعامل وی با نمایندگان استان را از طریق تذکر و سوال   مورد پیگیری قرار خواهیم داد زیرا موضوع انتخاب استاندار برای مهمترین استان کشور که سالانه میزبان بالغ بر ۳۰میلیون زائر و مسافر است از اهمیت خاصی برخوردار است و صرفا با تک روی و عدم تفکرو مشورت  نباید در مورد آن تصمیم گرفته شود.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.