حجت الاسلام والمسلمین حلواییان گفت: باید دغدغه های زندگی ما دغدغه های امام حسینی(ع) باشد. ما در تشکیل جامعه مهدوی به عنوان اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا(ع)، نقش اساسی داشته و باید به وظیفه خود به بهترین شکل ممکن عمل کنیم.

باید دغدغه هایمان دغدغه های حسینی(ع) باشد

حجت الاسلام والمسلمین حسین حلواییان درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: حماسه عاشورایی سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) تنها منحصر و محدود به یک روز نیست. قیام عاشورا یک حقیقت است. حقیقتی جاری و ساری و ممتد و همیشگی در زندگانی ما.

 وی اظهار کرد: به همین خاطر است  که گفته می شود "کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا"

این سخنران مذهبی در ادامه به نقل سخنی از شهید آوینی پرداخته و ابراز داشت: سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی می گوید: "تو مپندار که تنها عاشورائیان را بدان بلا آزموده‌اند و لاغیر. صحرای بلا، به وسعت همه تاریخ است... ای دل! تو چه می‌کنی؟ می‌مانی یا می‌روی؟ داد از آن اختیار که تو را از حسین جدا کند! "

وی تصریح کرد: درواقع شهید آوینی اینگونه مطرح می کند که تصور وافکارمان باید به نوعی باشد که هر تصمیمی که می گیریم نباید ما را از امام حسین(ع) جدا کند. باید تصمیمات و انتخاباهای ما باعث شود که روز به روز به اهداف و نیات امام حسین(ع) نزدیکتر شویم.  

حجت الاسلام حلواییان بیان کرد: باتصمیم ها و انتخابهایی که در زندگی فردی مان، مانند انتخاب همسر و شغل و رشته تحصیلی و... و چه انتخاب هایی که در عرصه اجتماعی مانند انتخاب نمایندگان و رئیس جمهور و... داریم باید دقت کنیم که مبادا از امام حسین(ع) جدا شویم.

وی ضمن بیان این نکته که باید دغدغه های زندگی ما دغدغه های امام حسینی(ع) باشد، خاطرنشان کرد: باید این نکته شعار و تیتر اصلی زندگی ما شود. باید زمانیکه خداوند تبارک و تعالی و امام حسین(ع) به ما نگاه می کنند دریابند که دغدغه های ما با مسیری که آنها تعیین کرده اند همراه و همسو است.

این کارشناس امور دینی در خصوص دغدغه های امام حسین(ع) در قیام عاشورا گفت: یکی از مهمترین دغدغه های اباعبدالله(ع)، تشکیل حکومت دینی بود. به همین دلیل یکی از وظایف اصلی ما این است که با توجه به اینکه اینک انقلاب اسلامی محقق شده است، بر ماست که این انقلاب را در رسیدن به اهداف مقدسش یاری و همراهی کنیم.

وی افزود: باید تلاش نماییم که در انتخاباتی مانند انتخابات مجلس، نماینده های انقلابی به مجلس فرستاده و یا اینکه رئیس جمهور جوان انقلابی انتخاب کنیم تا انقلاب بتواند به بهترین شکل ممکن به مسیر خود ادامه دهد.

حجت الاسلام حلواییان متذکر شد: نگاه ما به مسایل و موضوعات پیش رو باید اینگونه باشد که در چشم انداز بیست ساله انقلاب، باعث تمدن سازی اسلامی شویم. ما در تشکیل جامعه مهدوی به عنوان اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا(ع)، نقش اساسی داشته و باید به وظیفه خود به بهترین شکل ممکن عمل کنیم.  

وی در پایان یادآور شد: در تک تک تصمیماتی که درزندگی خود رقم می زنیم و سبک زندگی که برای خود تعیین کرده ایم باید به نقطه ای برسیم که لیاقت همراهی با حسین زمان خود را در کربلایی که پیش رو خواهیم داشت پیدا کنیم تا این صلاحیت را داشته باشیم که پای رکاب ولی خدا قرار گیریم.

  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.