کاخ سفید اعلام کرد با توجه به اینکه پزشکان ترامپ خطر ناقل بودن او را رد کرده‌اند، کمیسیون انتخابات باید مناظره 15 اکتبر(24 مهر) بین دو نامزد را به برنامه مناظرات بازگرداند.

فشار کاخ سفید برای برگزاری مناظره لغوشده میان ترامپ و بایدن

قدس آنلاین: سخنگوی کاخ سفید روز یکشنبه خواستار برنامه‌ریزی مجدد برای برگزاری دومین مناظره انتخاباتی میان «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» بعد از لغو آن به دلیل ابتلای رئیس‌جمهور آمریکا به کرونا شد.

وبگاه خبری «هیل» به نقل از شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد «برایان مورگنسترن» معاون ارتباطات کاخ سفید گفت باید مناظره ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) بین دو نامزد ریاست‌جمهوری برگزار شود.

وی گفت: رئیس‌جمهور آماده مناظره است و پزشکان وی هم شرکت او در تعاملات عمومی را بلامانع دانسته‌اند. آن‌ها گفته‌اند او دیگر خطر انتقال بیماری را ندارد، بنابراین خوب است که کمیسیون (انتخابات) مناظره را به برنامه بازگرداند.

 ستاد انتخاباتی ترامپ بامداد شنبه هم در انتقاد از لغو مناظره دوم، با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت: «هیچ دلیل پزشکی برای توقف مناظره ۱۵ اکتبر در میامی وجود نداشت، ‌زیرا رئیس‌جمهور (ترامپ) تا آن زمان آماده و سالم می‌شد».

نشریه «وال‌استریت ژورنال» بامداد شنبه به نقل از یک منبع مطلع نوشت کمیسیون مناظرات ریاست‌جمهوری تصمیم گرفته تا مناظره دوم بین ترامپ و بایدن در ۱۵ اکتبر را لغو کند.

پیش از این، کمیسیون دو حزبی مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته بود به دلیل ابتلای ترامپ به ویروس «کووید۱۹»، مناظره دو طرف در روز ۱۵ اکتبر به صورت مجازی برگزار خواهد شد؛ اما ترامپ با برگزاری مناظره به صورت مجازی مخالفت کرد.

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه بدون آن که نتیجه آزمایشش را منتشر کند، در پیامی در توئیتر از بهبودی کامل خود از ویروس کرونا خبر داد.

پیشتر «شان کانلی» پزشک کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای مدعی شد رئیس‌جمهور آمریکا را دیگر به عنوان یک ناقل ویروس «کووید۱۹» نمی‌دانند.

وی بدون اشاره کردن به منفی یا مثبت بودن نتیجه آزمایش مجدد ابتلای ترامپ به ویروس کرونا، فقط به گفتن این جمله مبهم مبنی بر اینکه «ویروس تکثیرشونده فعال» در بدن او وجود ندارد، اکتفا کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.