مدیرعامل مجمع خیران سلامت خراسان رضوی گفت: نیکوکاران حوزه سلامت از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه گذشته در این استان ۲۷۵ میلیارد ریال برای مبارزه با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا کمک کرده‌اند.

۲۷۵  میلیارد ریال برای مبارزه با کرونا از سوی خیران خراسانی اهدا شد

به گزارش قدس آنلاین، سید مرتضی احتشام‌فر در نشست مجمع عمومی سومین دوره انتخابات هیات مدیره مجمع خیران سلامت شهرستان کاشمر واقع در جنوب غربی خراسان رضوی افزود: خیران حوزه سلامت غیر از این مبلغ تا پایان مرداد ماه کمکهای دیگری نیز برای مهار ویروس کرونا داشته‌اند.

وی ادامه داد: این کمکهای نقدی و غیرنقدی نیز به ارزش افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال جذب حوزه بهداشت و درمان خراسان رضوی شده است.

مدیرعامل مجمع خیران سلامت خراسان رضوی حجم کمکهای پارسال نیکوکاران این حوزه را نیز ۷۸۶ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: خیران در اجرای برخی از پروژه‌ها جلوتر از تعهدشان هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر هم در نشست مجمع عمومی سومین دوره انتخابات هیات مدیره مجمع خیران سلامت این شهرستان گفت: ظرف دو سال اخیر مجمع خیران سلامت کاشمر ۸۱ میلیارد ریال کمک را به صورت نقدی و غیرنقدی در این شهرستان اهدا کرده‌اند.

دکتر محمدجواد یزدانی افزود: راه‌اندازی دستگاه ام آر آی توسط خیرین یکی از اقدامات بسیار مهم و زیربنایی در منطقه بود که اگر کمک‌های خیرین نبود این دستگاه در منطقه نصب نمی‌شد.

وی راه‌اندازی بخشهای سی. ‌تی. ‌اسکن جدید و آزمایشگاه تشخیص طبی ویروس کرونا را از دیگر اقدامات مهم توسط خیران سلامت در شهرستان کاشمر اعلام و بیان کرد: نیکوکاران این حوزه نشان داده‌اند که اقداماتشان در حوزه سلامت تحقق نیازهای بهداشتی و درمانی را چندین سال جلوتر انداخته و مدت اجرای طرحهای این حوزه را به کمترین زمان ممکن کاهش می‌دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: با تلاش‌های مجمع خیرین سلامت کاشمر در دوره اول ۱۳ میلیارد و در دور دوم ۸ میلیارد تومان نیز جذب گردید.

امام‌جمعه کاشمر نیز در نشست مجمع عمومی سومین دوره انتخابات هیات مدیره مجمع خیران سلامت این شهرستان گفت: خیران از زمانی که پا به عرصه همکاری و همیاری گذاشتند کمک بسیار بزرگی به وزارت بهداشت و درمان شد.

حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی افزود: اگرچه در بسیاری از بخش‌ها خیرین ورود داشته‌اند اما هیچ‌کدام از آن‌ها در حد خیرین سلامت نبودند و این قابل تأمل است.

وی گفت: نباید فکر کرد کسی که در حوزه سلامت کمک‌هایی دارد کمتر از افرادی هستند که برای مجلس امام حسین (ع) و یا مسجد کمک می‌کنند.

امروز در چارچوب نشست مجمع عمومی سومین دوره انتخابات هیات مدیره مجمع خیران سلامت کاشمر ۱۱ نفر برای دو سال آینده انتخاب و معرفی شدند.

مرکز شهرستان ۱۶۵ هزار نفری کاشمر در فاصله  ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از دو بخش و ۳۵ روستا ۶۱ هزار نفر جمعیت روستانشین دارد.

سه شهرستان کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد واقع در جنوب غربی خراسان رضوی از خدمات ۹۲ پزشک عمومی، ۶۵ متخصص، ۲۱ دندانپزشک، ۲۶ داروساز، ۷۹ ماما و ۳۲ کارشناس بینایی‌سنج، شنوایی‌سنج، فیزیوتراپ، کاردرمان و گفتاردرمان برخوردار هستند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.