مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: محیط زیست یک مجموعه چند نظمی، فرابخشی و حاکمیتی است و نیازمند همراهی مجلس است، اما طرح یک فوریتی یادشده محیط زیست کشور را با بحران‌های جدی مواجه خواهد ساخت.

طرح یک فوریتی مجلس، محیط زیست کشور را دچار بحران‌های جدی خواهد کرد

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: عوارض آلایندگی اخذ شده از صنایع و واحدهای آلاینده در مسیر طرح‌های عمرانی شهرداری‌ها به شدت مورد انتقاد کارشناسان و فعالان حوزه حفاظت محیط زیست بوده است با وجود آنکه تخصیص ۳۵ درصد از عوارض آلایندگی به حساب صندوق ملی محیط زیست، امکان بهره گیری از تسهیلات صندوق را فراهم می‌کند، اما مشکلاتی هم دارد.
او افزود: امسال ۴۶ طرح زیست محیطی از استان و ۴ طرح شرکت‌های دانش بنیان استان از سوی پارک علم و فناوری استان برای بهره مندی از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست معرفی شده اند، اما متاسفانه با طرح یک فوریتی مجلس این موضوع نیز ناتمام ماند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: حفظ سلامت انسان که به شدت به سلامت محیط زیست وابسته است مهمترین اولویت دولت‌ها در سراسر دنیاست. موضوع پیشگیری از بروز بیماری‌های زئونوز (مشترک بین انسان و حیوان) نیز یکی از برنامه‌های نظارت بر امور حیات وحش این اداره کل بوده است که مقدمات اجرایی آن به پشتوانه تخصیص اعتبارات عوارض آلایندگی فراهم شده بود و هم اکنون اجرای این پروژه به دلیل مصوبه مجلس با چالش‌های اساسی مواجه خواهد شد.

همتی بیان کرد:پایش منابع آلاینده محیط زیست، منوط به تهیه و تامین خودرو، سوخت، تجهیزات و معرفات نمونه برداری است. سنجش آلاینده‌های محیط زیست در آزمایشگاه‌های تخصصی نیز هزینه‌های جداگانه و دوره‌ای خود را دارد و همگی نیازمند تامین اعتبارات و هزینه کرد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.