خطیب حرم رضوی گفت: صبر و شکیبایی در برابر مشکلات و سختی ها، رمز پیروزی انسان در زندگی است.

صبر و شکیبایی رمز پیروزی انسان در زندگی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی در ویژه برنامه عزاداری دهه آخر ماه صفر با عنوان «سلسله الذهب» که شب گذشته ساعتی بعد از نماز مغرب و عشاء با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: صبر از جمله صفاتی است که انسان را به موفقیت های بزرگ می رساند.
وی با بیان اینکه سختی ها و مشکلات جزء جدایی ناپذیر زندگی انسان است، اظهار کرد: تقریبا در همه این زیارت های ائمه معصومین(ع) بعد از عرض یک سلام کوتاه به محضر آن بزرگواران به مصائب و آزمون های سنگینی که آنها در طول زندگی داشته اند اشاره شده است.
این کارشناس دینی با اشاره به زیارت نامه امیرالمومنین(ع) عنوان کرد: در این زیارت نامه بعد از سلام به محضر آن حضرت عرضه می داریم که «من شهادت می دهم که شما اول مظلوم عالم هستید و اولین کسی هستید که دشمن حق او را غصب کرد».
وی ابراز کرد: در زیارت نامه حضرت صدیقه طاهره(س) نیز بعد از سلام مختصری به محضر این بانوی بزرگوار تاکید بر مقام صبر ایشان شده و می گوییم «سلام بر تو ای بانویی که خدا تو را امتحان کرد قبل از اینکه تو را بیافریند و تو در این آزمون بزرگ صبر کردی».
حسینی قمی افزود: در زیارت سیدالشهدا(ع) نیز که اوج آن سجده پایانی زیارت عاشورا است، در حالی که پیشانی برخاک گذاشته ایم به خاطر مصیبت سنگینی که از اهل بیت(ع) به ما رسیده خدا را شکر می کنیم. بنابراین صبر و شکیبایی در برابر مصیبت ها و سختی ها مستلزم شکر الهی است.
وی در ادامه با اشاره به فرازهای اول زیارت امین الله، عنوان کرد: در این زیارت نامه هم بلافاصله بعد از سلام می گوییم «اَشهَدُ اَنّکَ جاهَدتَ فِی اللَّه حَقّ جِهاده...» یعنی من شهادت می دهم که شما در راه خدا جهاد کردید.
خطیب حرم مطهر رضوی بیان کرد: زیارت امین الله زیارتی است که همه معصومین(ع) را می توان با آن زیارت کرد، زیرا همه آن بزرگواران در راه خدا جهاد کردند. جهاد به معنای جنگیدن است که جنگیدن هم همراه با مشکلات و سختی های فراوانی است.
وی تصریح کرد: بدن امیرالمومنین(ع) در یکی از جنگ های صدر اسلام بیش از نود زخم و جراحت برداشت ولی آن حضرت در برابر سختی های جنگ مقاوم بودند و صبر پیشه کردند.
وی با بیان اینکه یکی از راه های آشنایی با سیره معصومین(ع) خواندن زیارت نامه آن بزرگواران است، اظهار کرد: اساس زندگی معصومین(ع) بر آزمون ها و مصیبت های سنگین بوده و واکنش آنها در برابر این سختی ها صبر و شکیبایی بوده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.