معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به طور متوسط نتیجه آزمایش کرونای ۳۵ تا ۴۰ درصد مراجعان سرپایی به مراکز بهداشتی زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی با علائم مشکوک و مثبت اعلام می‌شود.

نتیجه آزمایش کرونای ۴۰ درصد مراجعان سرپایی در خراسان رضوی مثبت است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان اول افزود: تاکنون بیش از ۷۶ هزار آزمایش کرونا از مراجعان سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت زیرپوشش این  دانشگاه انجام شده است.  
وی ادامه داد: مراجعان سرپایی در صورت ابتلا به بیماری کووید ۱۹  زیر پوشش خدمات مراقبتی و دارویی مراکز خدمات جامع سلامت قرار می‌گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در صورت نیاز بیماران به خدمات تخصصی و تصویربرداری به مراکز سطح دو ارجاع و در صورت نیاز به خدمات بستری به مراکز بیمارستانی انتقال داده می شوند.
وی افزود: آزمایش کرونا برای افراد مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت با علائم مشکوک تنفسی، افراد با بیماریهای زمینه‌ای و شهروندان با سن بالای ۶۰ سال انجام می‌شود.
دکتر قلیان ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ مرکز خدمات جامع سلامت از ساعت هشت تا ۲۲ به طور ویژه به مراجعین سرپایی مشکوک و مبتلا به بیماری کووید ۱۹ خدمات رسانی می‌کنند.
وی گفت: از این تعداد ۲۲ مرکز در مناطق پنجگانه مشهد و سایر مراکز در دیگر شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه خدمات ارائه می دهند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: شهروندان در صورت بروز علائم پیش از هر اقدامی با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند تا برای سیر فرآیند درمان راهنمایی شوند.
وی رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خود مراقبتی، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک را بهترین راهکار برای پیشگیری از بیماری کرونا عنوان کرد.
۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه این جمعیت توسط سایر دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شوند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۵۰۴ هزار و ۲۸۱ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۸ هزار و ۸۱۶ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۴۰۹ هزار و ۱۲۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.