معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: به نظر می‌رسد درصد اشغال واحدهای اقامتی و هتل‌ها برای دهه پایانی صفر در مشهد به ۴۰ درصد برسد.

پیش‌بینی ۴۰ درصدی اشغال واحدهای اقامتی مشهد در دهه پایانی صفر

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری در خصوص درصد اشغال هتل‌های مشهد در ایام اربعین اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، موضوع تعطیلی‌ واحدهای اقامتی از ابتدای سال تا انتهای اردیبهشت ماه دنبال شد اما پس از تصمیم‌گیری‌های مجدد، واحدهای اقامتی از ابتدای مرداد ماه که مصادف با عید فطر می‌شد، بازگشایی شد. آن زمان درصد اشغال واحدهای اقامتی مشهد بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بود.

وی افزود: این روند تا ابتدای شهریور ادامه داشت اما آغاز محرم موجب شد اشغال واحدهای اقامتی این شهرستان به ۴۰ درصد برسد اما بازگشایی مدارس که امسال نیز زودتر اتفاق افتاد و تغییر فصل، باعث کاهش روند اشغال مراکز اقامتی شد و درصد اشغال‌ها به همان ۱۵ تا ۲۰ درصد بازگشت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: به نظر می‌رسد برای تعطیلی‌های دهه آخر صفر درصد اشغال‌ واحدهای اقامتی به همان ۴۰ درصد برسد. البته با توجه به اینکه امسال موضوع زائران پیاده منتفی است و واحدهای غیر رسمی نیز مجوز فعالیت نخواهند داشت، این دو مورد می‌تواند به افزایش درصد اشغال واحدهای اقامتی در تعطیلی‌های پیش رو کمک کند اما فکر نمی‌کنم که درصد اشغال‌ها در تعطیلات دهه آخر صفر به بیش از ۵۰ درصد برسد.

بیدخوری در خصوص آمار رزرو واحدهای اقامتی برای دهه آخر صفر گفت: با وجود اینکه مخاطب هیات‌های مذهبی از ابتدا هتل‌ها نبوده‌اند، نمی‌توان آمار دقیقی از رزرو واحدهای اقامتی اعلام کرد.

وی در مورد رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای اقامتی در این ایام خاطرنشان کرد: پروتکل‌های بهداشتی از ابتدا توسط وزارتخانه‌های  بهداشت و میراث فرهنگی در چند مرحله به ما ابلاغ شده و واحدهایی که در حال حاضر بازگشایی شده‌اند، به خوبی در حال رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و تا امروز هیچ گزارشی مبنی بر اینکه مشکلی به لحاظ آلودگی کرونا برای فردی در هتل‌ها به وجود آمده باشد، نداشته‌ایم. البته لازم به ذکر است که در حال حاضر تقریبا سه چهارم از واحدهای اقامتی ما فعالیتی ندارند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: به واسطه درصد اشغال پایین واحدهای اقامتی فعال، تراکمی در واحدهای اقامتی وجود ندارد و ما در جلسه خدمات سفر استان نیز اعلام کردیم که نگرانی بابت شیوع کرونا در واحدهای اقامتی تحت پوششمان نداریم.

بیدخوری اضافه کرد: البته واحدهایی که مجاز به فعالیت نیستند نیز در بازدیدهایی که به صورت منظم در حال انجام است، شناسایی شده و با آن‌ برخورد شده است. همین واحدها هم نتوانسته‌اند در این دوران فعالیت خاصی انجام دهند چرا که به واسطه قیمت‌های مناسب واحدهای اقامتی رسمی، مسافران از واحدهای اقامتی غیر رسمی کمتر استقبال می‌کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.