۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
کد خبر: 723611

ادعاها پیرامون مرگ دانش آموز ۱۱ ساله دیری باعث شد که دادستان «دیر» اعلام کند علت فوت در دست بررسی است تا شایعات رنگ تردید به خود بگیرد.

علت فوت دانش‌آموزی دیری در دست بررسی است

قدس آنلاین: بعدازظهر روز یکشنبه دانش آموز ۱۱ ساله در شهرستان دیر استان بوشهر جان خود را از دست می‌دهد.

بر اساس این گزارش اولین خبرها در فضای مجازی دست به دست و ادعا می‌شود که علت فوت این کودک حلق‌آویز کردن خود به دلیل نداشتن تبلت برای ورود به شبکه شاد است که روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دیر در اطلاعیه‌ای آن را تکذیب کرد.

در این اطلاعیه آمده است: در پی انتشار خبری مبنی بر خودکشی دانش آموز ۱۱ ساله ساکن شهرستان دیر به دلیل نداشتن گوشی تلفن همراه و عدم امکان حضور در کلاس‌های آنلاین، به اطلاع می‌رساند: با توجه به تحقیق و بررسی‌های میدانی و جمع‌آوری مستندات مربوط اعلام می‌دارد، نامبرده از روز بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور ماه تا روز حادثه بنا به درخواست ولی دانش آموز با توجه به شرایط متأثر از کرونا در مدرسه حضور نداشته و کار آموزشی خود را از طریق شبکه شاد با تلفن همراهی که توسط شخص مدیر مدرسه در فروردین ماه ۹۹ به ایشان اهدا شده بود، تا آخرین ساعات روز حادثه در سامانه شاد به صورت فعال و در کلاس‌های درس مجازی آنلاین انجام می داده که تمامی مستندات، اعم از فایل‌های صوتی، تصویری و تکالیف و تمرین‌های درسی دانش آموز در گروه درسی موجود است، برخی از این مستندات برای تنویر و اطلاع افکار عمومی پیوست شده است.

البته ادعای دیگری نیز در بین مردم و فضای مجازی دست به دست و شنیده می‌شود که ناظر بر روایتی غیر از خودکشی دانش آموز است.

در عین حال روابط عمومی آموزش و پرورش همراه با تکذیبیه خود اسنادی از حضور سید محمد موسوی زاده ۱۱ ساله در کلاس‌های آن لاین نیز در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

اما پس از اطلاع رسانی آموزش و پرورش مادر دانش آموز ۱۱ ساله در گفتگو با یکی از رسانه‌های محلی مدعی می‌شود که علت مرگ پسرش صرفاً خودکشی به علت نداشتن موبایل و عدم دسترس به شبکه شاد بوده است.

اما علی یزدانی‌پور دادستان شهرستان دیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جسد متوفی برای بررسی علت مرگ بلافاصله به پزشک قانونی انتقال‌یافته است.

وی با بیان اینکه با اعلام نتیجه پزشکی قانونی علت مرگ دانش‌آموز مشخص می‌شود، تصریح کرد: پرونده در شعبه بازپرسی شهرستان دیر در حال بررسی است.

این خبر با روایت‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود در حالیکه هنوز دادگستری علت اصلی مرگ محمد ۱۱ ساله را اعلام نکرده است.

این در حالیست که طبق ارزیابی‌هایی که خبرنگار مهر به صورت میدانی و بررسی مستندات موجود انجام داده هنوز نمی‌توان علت اصلی برای مرگ این دانش آموز اعلام کرد. در این رهگذر برخی رسانه‌های محلی با انتشار ادعاهای عجولانه سعی دارند روایتی از ماجرا شرح دهند که هنوز توسط هیچ مقام انتظامی یا قضائی تأیید نشده است.

چنین روایتی های عجولانه ای که مبنای قضائی ندارند به طور حتم آرامش خاطر و امنیت روانی خانواده‌هایی را سلب می‌کنند که رسانه‌ها را منبع اصلی اطلاعات دقیق و مبتنی بر واقعیت می‌دانند.

شهرستان دیر بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و شغل اصلی مردم منطقه نیز صیادی است. شهرستان دیر در فاصله ۱۲ کیلومتری فازهای پالایشگاهی و پتروشیمی پارس جنوبی قرار گرفته اما معیشت عموم مردم وضعیت مناسبی ندارد. آموزش و پرورش نیز در اطلاعیه خود تأیید کرده که سید محمد موسوی زاده جزو دانش آموزان بی بضاعت و کم برخوردار بوده که در سال‌های تحصیلی به صورت مکرر مورد حمایت مدرسه و انجمن اولیا و مربیان آموزشگاه بوده و خانواده نامبرده این موضوع را تأیید می‌کند.

مطمئناً پلیس و دادستان شهرستان به زودی و پس از تحقیقات اولیه، خبر صحیح آن را در اختیار افکار عمومی قرار خواهند داد اما تا آن زمان به نظر می‌رسد نباید رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی با طرح ادعاهای غیر رسمی باعث شوند که آرامش روحی مردم سلب شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.