معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی ‌گفت: دانش‌آموزان استان در گروه آزمایشی ریاضی چهار رتبه، در گروه آزمایشی علوم تجربی هشت رتبه، در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ١٢ رتبه، در گروه آزمایشی هنر پنج رتبه و در گروه آزمایشی علوم انسانی ١١ رتبه برتر آزمون سراسری سال ٩٩ را از آن خود کرده‌اند.

ارتقاء جایگاه خراسان رضوی در کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری

به گزارش قدس آنلاین، رضا صابری تولایی، امروز در شورای آموزش‌وپرورش خراسان رضوی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد:  کنکور سراسری سال ٩٩ با تمام فراز و فرودها تمام شد که البته به همت دانش‌آموزان خوب، زحمات همکاران ما در سطح استان و خانواده‌های آن‌ها نتایج خوبی حاصل شد.

وی با اشاره به اینکه پنج نفر از دانش‌آموزان استان دارای رتبه‌های تک رقمی بودند، افزود: مجموع رتبه‌های زیر ١٠٠ کشوری در استان خراسان‌رضوی از ٣٧ رتبه در آزمون سراسری سال ٩٨ به ۴٠ رتبه در کنکور سراسری سال ٩٩ افزایش داشته است. همچنین از مجموع رتبه‌های زیر ١٠٠ منطقه‌ای در استان از ١۴۶ رتبه در آزمون سراسری سال ٩٨ به ١۴٨ رتبه در آزمون سراسری سال ٩٩ ارتقا یافته است.

صابری بیان کرد: دانش‌آموزان استان در گروه آزمایشی ریاضی چهار رتبه، در گروه آزمایشی علوم تجربی هشت رتبه، در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ١٢ رتبه، در گروه آزمایشی هنر پنج رتبه و در گروه آزمایشی علوم انسانی ١١ رتبه برتر آزمون سراسری سال ٩٩ را از آن خود کرده‌اند.

وی افزود: همچنین از مجموع ١۴٨ رتبه منطقه‌ای زیر ١٠٠ در استان خراسان رضوی ۶٢ رتبه مربوط به داوطلبان دختر و ٨۶ رتبه مربوط به دانش‌آموزان پسر استان است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.