وزیر دفاع ترکیه در گفت‌وگو با همتای روسش به ضرورت توقف حملات ارمنستان به مناطق مسکونی و خروج این کشور از سرزمین‌های اشغالی جمهوری آذربایجان تاکید کرد.

ترکیه: برای حل مساله قره‌باغ ۳۰ سال صبر نمی‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با سرگئی شویگو، همتای روس خود در ارتباط با روند آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: ارمنستان که با نقض آتش‌بس به مناطق مسکونی غیرنظامی حمله می‌کند، فورا باید این حملات را متوقف کرده و از مناطق اشغال شده جمهوری آذربایجان خارج شود.

آکار ادامه داد: آذربایجان برای حل این مساله ۳۰ سال دیگر صبر نخواهد کرد. ترکیه از عملیات باکو در راستای آزادسازی اراضی اشغال شده‌اش حمایت می‌کند.

وزیر دفاع ترکیه در رابطه با تحولات ادلب سوریه گفت: ترکیه به تمامی تعهداتش در رابطه با تفاهم‌نامه ۵ مارس ۲۰۲۰ عمل کرده و به تلاش‌های خود در زمینه بازگشت امن و داوطلبانه مردم این منطقه به خانه‌هایشان ادامه خواهد داد.

آکار در زمینه تحولات اخیر در لیبی گفت: مناسبات دوستانه ترکیه و لیبی به بیش از ۵۰۰ سال می‌رسد. بنابراین آنکارا از ثبات، حاکمیت و استقلال لیبی مطابق تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل متحد تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.