۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
کد خبر: 723650

آیا اجابت درخواست کارکنانی که همچون سایر دستگاههای اجرایی کشور پابه پای حوادث، رویدادها و بحران های داخلی و خارجی تلاش می کنند درخواستی عجیب و دور از انتظار است؟

چرا افزایش حقوق کارکنان صدا و سیما؟ و چرا حالا؟

قدس آنلاین: بخشنامه افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون خدمات کشوری، زمستان پارسال با دستور رییس جمهوری و توسط رییس سازمان برنامه و بودجه به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. این بخشنامه همه دستگاه‌های اجرایی را شامل می‌شد که افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در آنها اجرا نشده بود.
از طرف دیگر این بخشنامه و افزایش ۵۰ درصدی همه دستگاه ها را شامل نشد ولی دستگاههای اجرایی بنا بر اعلامیه سازمان مدیریت از ۱۰ تا ۵۰ درصد این افزایش را اعمال کردند و می دانیم که این افزایش پیش از افزایش سنواتی متداول بود که در آغاز هر سال اعمال می شود.
برای روشن شدن بهتر موضوع مروری کوتاه بر محتوای این دستورالعمل می کنیم:
در بخشنامه ابلاغی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید شده بود تعدادی از دستگاه‌های اجرایی که با وجود مصوبه شماره ۱۶۲۸۶۲/ت۵۴۰۵۷ هـ مورخ ۲۱ اسفند 1395 هیأت وزیران و مصوبه ۲۰ اسفند 1397 شورای حقوق و دستمزد مبنی بر افزایش تا ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم، به علت نبود اعتبارات مصوب نتوانستند برای کارکنان خود از افزایش مذکور استفاده کنند که این امر نابرابری و اختلاف در پرداخت‌های نیروی انسانی را موجب شد.
این بخشنامه با تاکید بر رفع تبعیض و رعایت عدالت در پرداخت‌ها، به دستگاه‌هایی که کارکنان آن‌ها از مصوبات یاد شده و افزایش‌های مشابه برخوردار نشده‌اند اجازه می دهد که از اول اسفند 1398 نسبت به افزایش تا ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارکنان خود اقدام کنند.
قبل از  بخشنامه شماره 696488 مورخ 30 بهمن 1398برخی از دستگاه ها (تصویر ذیل)به موجب مصوبات موردی، از  افزایش سقف امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برخوردار شده بودند:
 برخی دستگاه‌های اجرایی دیگر هم پس از ابلاغ بخشنامه شماره 696488 مورخ 30 بهمن 1398 از افزایش سقف امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در همان تاریخ برخوردارشدند:
در این میان سازمان صداوسیما به علت دریافت نکردن بودجه کافی، جزو معدود دستگاه های اجرایی بود که نتوانست همزمان با سایر دستگاه ها از اسفند 1398، این مصوبه را برای کارکنان خود اجرا کند.
که به دنبال آن در تیر 1399، 60 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رییس جمهور، تامین و تخصیص اعتبار برای پرداخت حقوق و معوقات کارکنان صدا و سیما را خواستار شوند.  
گر چه سازمان صدا و سیما از شمول قانون خدمات کشوری خارج است ولی سطح دریافتها در صدا و سیما که در مقایسه با دستگاههای مشمول پایین بود به سطح پایین تری رسید.
به همین سبب سازمان صدا و سیما برای ایجاد عدالت و توازن حقوق دریافتی کارکنان، افزایش ۳۰ درصدی حقوق را از آغاز مهر 1399 در نظر گرفت تا عملا دریافت کارکنانش به میانگین حقوق کارکنان دولت برسد.
از سوی دیگر دولت، همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری را با ۹۰ درصد حقوق شاغلان اعمال کرد که سازمان هم این افزایش ۳۰ درصدی را با تایید سازمان برنامه و بودجه به بازنشستگان خود تسری داد.
و امروز پس از گذشت بیش از هفت ماه از اجرای بخشنامه افزایش 50 درصدی حقوق و مزایای کارکنان دستگاه های اجرایی، سازمان صداوسیما در اجرای این بخشنامه، افزایش 30 درصدی حقوق کارکنان خود را در دستور قرار داد.
سوالی که اینجا مطرح است اینکه پس از این مدت طولانی آیا افزایشی کمتر از سایر دستگاههای اجرایی امری نارواست!؟ آیا اجابت درخواست کارکنانی که همچون سایر دستگاههای اجرایی کشور پابه پای حوادث، رویدادها و بحران های داخلی و خارجی تلاش می کنند درخواستی عجیب و دور از انتظار است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارمند صدا وسیما ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    3 1
    درود بر شما
  • صادق ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 1
    سلام بازخدا راشکر یک سایتی پیدا شد درمورد حقوق کارمندان صداوسیما منصفانه بنویسه تمام دستگاهها ۵۰ درصد زدن آب ازآب تکون نخورد ولی وقتی رسید به ۳۰ درصد صداوسیما قیامت شد
  • سه نه نه ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    به تو چه از افزایش حقوق ها این همه دزدی رو نمی بینی حالا گیر دادی به بدبخت کارمندا
  • سه نه نه ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    افزایش حقوق ها به تو چه ربطی داره تو بشین اش خودت بخور
  • کارمند صدا و سیما ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 1
    باسلام و سپاس از روشنگری همکاران رسانه ای ما متاسفانه در دو روز گذشته تمام ارکان و نهاد های داخلی و خارجی ، چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب ، عقده گشاییهای خود نسبت به کارکنان صدا و سیما را لحاظ کردند. شنیده ها حاکی از آن ست ، حال که قرار است پس از هفت ماه و 20 درصد کمتر از سایر دستگاه های اجرایی به حقوق ما کارمندان صدا و سیما اضافه شود ، قرار است ساعات اضافه کاری کم و همچنین نحوه محاسبه آن طوری برنامه ریزی شود که عملا کمتر از 10 درصد عایدمان شود. این هم از لطف به ما صحاب رسانه!!!!!!!!!
  • كارمند صدا و سيما ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    0 1
    مگه ما كارمندان صدا و سيما زندگي نداريم بخدا قسم بعيد مي دونم ارگاني باشه كه مثل صدا و سيما به كارمنداش حقوق با اين سطح پايين حقوق بده الانم كه 30 درصد مي خوان اضافه كنن باز هم 70-80 درصد از ساير ارگانها پايين تريم اون موقع اين قدر بوق و كرنا مي كنن كه چرا صدا و سيما ؟
  • بازنشسته ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    1 0
    نمیدونم چرا همسان سازی حقوق بازنشستگان سازمان اجرا نمیشه ؟؟؟؟؟مگه ما با این حقوق کم بازنشستگی تو این جامعه زندگی نمی کنیم؟؟؟؟حقوق همه اضافه شد و همسان سازی شد الا بازنشستگان سازمان....
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    حقوق کارکنان رسمی صدا وسیما خیلی بالاست.