رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان در سخنانی به تحولات داخلی این کشور پرداخت.

مخالفت ولید جنبلاط با تعیین حریری به عنوان نخست‌وزیر لبنان

قدس آنلاین: ولید جنبلاط، رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان در سخنانی پس از اعلام آغاز مذاکرات سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف این کشور برای تشکیل دوباره دولت اظهار کرد که مخالف تعیین حریری به عنوان نخست‌وزیر لبنان است.

وی در این باره گفت: حریری خودش را نخست‌وزیر کرده است و دیگر نیازی نیست که به قصر بعبدا (مقر ریاست جمهوری لبنان و محل گفت‌وگوها درباره تشکیل دولت) برویم.

جنبلاط گفت: به حریری گفتم به نفعش است تا فرد دیگری را برای نخست‌وزیری معرفی کند. او می‌خواهد دولت تکنوکرات‌ها را بدون سیاسیون تشکیل دهد، این درحالی است که او خود فردی سیاسی است.

وی در ادامه گفت که دیدار با هیئت جریان المستقبل لبنان به نمایندگی سعد حریری برای گفت‌وگو درباره تشکیل دولت این کشور را نپذیرفته است.

رهبر حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان در ادامه تصریح کرد: حریری در سه سال اخیر کشور را تقدیم دوگانه شیعه (حزب‌الله و جنبش امل) و همچنین جریان آزاد ملی به ریاست جبران باسیل کرد. باسیل و سمیر جعجع، رئیس حزب القوات اللبنانیه در حکومت مشارکت دارند.

جنبلاط در بخش دیگری از اظهاراتش درباره گفت‌وگوها برای ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی خواستار آزادسازی مناطق اشغالی به شکل مسالمت‌امیز و یا با جنگ شد.

وی در این باره افزود:  همانطور که ما امروز مرزها را با اسرائیل ترسیم می‌کنیم، طبق گفته سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، خواستار ترسیم مرزها با سوریه نیز هستیم. روابط ما با حزب‌الله قطع نیست اما شرایط امنیتی اجازه دیدار با سید حسن نصرالله را نمی‌دهد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.