همدان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به افزایش دورهمی های خانوادگی گفت: ۵۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در استان همدان در برنامه‌های جمعی و دورهمی‌ها شرکت کرده اند.

۵۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا استان همدان در دورهمی ها شرکت کرده اند

به گزارش قدس آنلاین ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان رشید حیدری مقدم  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۵۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در استان همدان در برنامه‌های جمعی و دورهمی‌ها شرکت کرده‌اند؛ به وضعیت بیماری کرونا در استان همدان اشاره و اظهار کرد: سوم تا دهم مهرماه امسال ۴۰ طغیان کرونا و همه‌گیری کوچک ویروس را در استان همدان شاهد بودیم.

حیدری مقدم با اشاره به اینکه از این تعداد ۳۶ طغیان کرونا در داخل شهر رخ داده است؛ گفت: متأسفانه از ۳۶ مورد نیز حدود ۳۰ مورد در شهر همدان و ملایر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه طبق ارزیابی صورت گرفته ۵۰ درصد افرادی که به صورت سرپایی به مراکز درمانی مراجعه کرده و یا بستری شده‌اند در اجتماعات شرکت کرده بودند؛ گفت: این افراد در مراسم مهمانی، دورهمی، ختم و مواردی از این دست به این ویروس مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: اتفاق بدتری در حال وقوع است و آن افزایش تماس‌های خانوادگی است که در حال حاضر به ۲۲.۵ درصد رسیده است.

حیدری‌مقدم بابیان اینکه ۷۳ درصد از عوامل انتشار بیماری کرونا در استان همدان شرکت در مراسم و تماس‌های خانوادگی بوده است؛ گفت: باید رفت و آمدهای خانوادگی به حداقل برسد و از برگزاری هرگونه میهمانی و دورهمی خودداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.