همدان - مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: توجه به اشتغال پایدار معتادان بهبود یافته از تکرار آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می کند.

توجه به اشتغال معتادان بهبودیافته آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ، حسین عسگری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه باز اجتماعی کردن معتادان بهبود یافته امری مهم است، بیان کرد: اغلب بهبودیافتگان به علت عدم وجود حمایت‌های اجتماعی پس از خروج از مراکز درمانی مجدد به چرخه اعتیاد باز می‌گردند به همین دلیل مراقبت‌های پس از بهبود از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه فرد معتاد نه تنها به خود آسیب می‌زند بلکه موجب بسیاری از مسائل اجتماعی می‌شود، ادامه داد: سو مصرف مواد مخدر منجر به افزایش آسیب‌های اجتماعی و افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها شده و به دنبال آن به بی‌سامانی خانواده‌ها، طلاق، خودکشی، فقر و سایر آسیب‌های دیگر منجر می‌شود.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان افزود: توجه به معتادان بهبود یافته و باز اجتماعی کردن آنان امری مهم است و بررسی‌ها حاکی از آن است که اغلب بهبودیافتگان به علت عدم وجود حمایت‌های اجتماعی پس از خروج از مراکز درمانی مجدد به چرخه اعتیاد باز می‌گردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.