مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: تخریب مسجد "هفت در" خلاف شرع و به نوعی هتک حرمت خانه خدا است و ما پیگیری قضایی لازم رو انجام داده‌ایم.

پیگیری قضایی برای تخریب مسجد «هفت در» توسط اداره کل اوقاف خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد احمدزاده بیان کرد: احکام شرعی مسجد روشن است، بدون اینکه مخل امور مسلمین باشد نمی‌شود مسجدی را تخریب کرد، زمانی می‌توان مسجدی را تخریب کرد که مشاورین امین و کارشناسان بگویند، هیچ راهی جز جابه‌جایی مسجد وجود ندارد، در این صورت با اذن ولی فقیه و نماینده ایشان این جابه‌جایی مجوز داده خواهد شد، درعین حال بازهم باید حرمت زمین و مسائل آن حفظ شود.

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی افزود: بنا بر اعلام شهرداری منطقه ثامن  مسجد «هفت در» مسیر طرح خیابان شارستان قرار داشته و در محل عبور خیابان قرار گرفته است، قرار بود مجوز تبدیل به احسن اخذ شود، در تاریخ ۹۹/۷/۱۶ توسط مشاور طرح یک نامه به ما رسید که ضرورتی به تخریب مسجد نیست، بلافاصله ما به مسئولین امر در شهرداری منطقه ثامن شفاهی و کتبی اعلام کردیم از تخریب مسجد خودداری کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه مشاور طرح بیان کردند ضرورتی به تخریب  مسجد «هفت در» نیست و می‌تواند مسجد در طرح تفصیلی جدید در موقعیت فعلی خود تثبیت شود، همچنین، جواز شرعی برای تخریب مسجد وجود ندارد، متاسفانه توجهی نشد و اقدام به تخریب مسجد کردند.

احمدزاده بیان کرد: ما حتما از طریق مراجع زی‌صلاح پیگیری می‌کنیم و در حال رایزنی با دستگاهی نظارتی و مسئول هستیم که ان شاءالله این مسجد به حالت سابق برگردد.

وی افزود: امروز رئیس کمسیون اصل نود مجلس از محل تخریب مسجد بازدید کردند و نسبت به موضوع قول پیگیری دادند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.