مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: مشهد که به عنوان شهر زیارتی شناخته شده، می‌تواند به یک الگو زیارتی برای کودکان و نوجوانان تبدیل شود.

مشهد می‌تواند به یک الگو زیارتی برای کودکان و نوجوانان تبدیل شود

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم زره‌ساز درباره اینکه شهرهایی همچون نیشابور و مشهد طبق نظر شورای شهر خود قرار است به شهر دوستدار کودک تبدیل شوند اظهار کرد: شهرداری مشهد و دیگر  شهرها پیگیر هستند که به استاندارد شهر دوستدار کودک تبدیل شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی ادامه داد: این شهر دوستدار کودک باید عاری از کودکان کار عاری از آسیب‌های مختلف که برای کودکان به وجود می‌آید باشد که یک مقدار کار سخت است.

وی بیان کرد: یکسری اقدامات اولیه در شهر مشهد انجام شد، یکی از اعضای شورا دبیر این اتفاق شد و جلساتی با ما داشتند، اما عملیاتی کردن این اتفاق نیاز به همت همه دستگاه‌ها دارد و نگاه ویژه به کودک از نگاه خود کودک خیلی مهم است.

زره‌ساز  ادامه داد: مامعمولا برای کودک برنامه‌ریزی می‌کنیم، درصورتی که از نیازها و خواسته‌های وی غفلت می‌کنیم و متاسفانه برنامه‌ریزی که برای کودک انجام می‌دهیم به اقتضای زمان کودکی خود برنامه‌ریزی می‌کنیم، در صورتی که کودک امروز نیازهایش بسیار متفاوت بانیازهای دوران کودکی ما است.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی بیان کرد: اگر در برنامه‌ریزی خود از دیدگاه‌ها و نکات کودکان استفاده کنیم، قطعا می‌توانیم به شهر دوستدار کودک نزدیک‌تر شویم.

وی افزود: ظرفیت در مشهد و نیشابور برای تبدیل شدن به شهر دوستدار کودک بسیار است، در مشهد شهرداری و آستان قدس رضوی برای تبدیل شدن به شهر دوستدار کودک ظرفیت بالایی دارند، ولی هنوز این عنوان عملی نشده، همت مسئولین را می‌خواهد، به ویژه در مشهد که به عنوان شهر زیارتی شناخته شده و می‌تواند یک الگو زیارتی برای کودکان و نوجوانان تبدیل شود.

 زره سازیادآور شد: مشکلات اقتصادی، اجتماعی برای عدم شکل‌گیری شهر دوستدار کودک وجود دارد، باید شهرداری یا استانداری و دیگر دستگاه‌های مربوطه برای رفع این مشکلات و معضلات برنامه‌ریزی کنند،

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی  اضافه کرد: اگر بتوانیم این معضلات که شناسایی شده را کاهش دهیم و برنامه‌ای مدون داشته باشیم که کودکان کمتر آسیب ببینند، می‌توانیم بگوییم که به شهر دوستدار کودک نزدیک شده‌ایم.

وی عنوان کرد: درواقع این کانون یک دستگاه تخصصی در مسائل مرتبط به کتاب و اتفاقات پیرامونی کتاب است، ما متخصصانی داریم که می‌توانند استعدادهای خوب را در کودکان شناسایی کرده، با کتاب آن خودآگاهی وخودباوری برای کودک را به وجود آورند.

زره‌ساز ادامه داد: ما ظرفیت اجرای اینکه به صورت عملیاتی در منطقه‌ای وارد شویم تا به صورت قهری  با کودکان برخورد کنیم را نداریم، ما به عنوان یک دستگاه تخصصی هستیم، و این دستگاه تخصصی می‌تواند به عنوان الگو باشد و در شهر دوستدار کودک بچه ها را پالایش کرده و در اختیار کانون قرار دهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.