سخنگوی جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: امسال هیچ گونه خدمات بین راهی به زائران پیاده که حتی به صورت انفرادی به سمت مشهد مقدس سفر کنند صورت نخواهد گرفت.

 امسال خدمات بین راهی به زائران پیاده نداریم /ارائه خدمات فرهنگی، معیشتی و درمانی به روستاهای کم برخوردار مشهد

حسین رضایی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در طول ۱۸سال گذشته جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) در مسیرهای شش گانه و منتهی به شهر مقدس مشهد خدمت رسانی به این زائران را انجام می داد.

وی  تصریح کرد: اما امسال علی رغم آمادگی برای خدمت به این زائران ، با توجه به تصمیمات ستاد ملی کرونا ، سایت ثبت نام این زائران در ابتدای ماه محرم بسته شد و بنا بر خدمت رسانی به عزاداران و دوستداران امام مهربانی ها در روزهای آخر ماه صفر  به شیوه های دیگر گردید.

سخنگوی جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده امام رضا(ع) افزود: از این رو ۲۲خدمت تعریف شده این جمعیت در قالب ۳خدمت اضطراری تعریف شد به طوری که در اولین گام خدمات فرهنگی در اولویت قرار گرفت و در راستای برگزاری مراسم عزاداری دهه آخر صفر در روستاهای کم برخوردار اطراف مشهد  و همچنین حاشیه این شهر ،  اعزام مبلغ و مبلغه ، سخنران و مداح به این مناطق  صورت گرفت.همچنین با همکاری و مساعدت آستان قدس رضوی قرار است در روزهای آخر ماه صفر پرچم های متبرک حرم مطهر توسط خادمان رضوی به روستاهای اطراف مشهد ارسال شوند تا مردم این مناطق از فیض معنوی آنها برخوردار  گردند.

رضایی ادامه داد: در دومین گام بسته های معیشتی با مشارکت خیران و نیکوکاران و همچنین برپاکنندگان ایستگاه های صلواتی در  سال های گذشته در مسیرهای منتهی به مشهد، تهیه و در بین نیازمندان روستاهای کم برخوردار اطراف مشهد توزیع شد، همچنین در اقدامی دیگر اقلام خوراکی در اختیار این روستاها قرار گرفت تا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقدام به پخت و پز غذا برای مردم همان روستا در  مراسم عزاداری روزهای آخر صفر کنند.

وی افزود: در سومین خدمت جمعیت خدمتگذار زائران پیاده امام رضا (ع) فعالیت های بهداشتی مورد تاکید قرار گرفت و ماسک ، دستکش و مواد ضدعفونی در حاشیه شهر مشهد و روستاهای اطراف مشهد توزیع شد.

رضایی تصریح کرد: اگرچه در سال های گذشته در مسیرهای منتهی به مشهد بالغ بر ۳۲۱ایستگاه صلواتی مستقر و خدمت رسانی به زائران را انجام می دادند، اما اگر امسال  افرادی حتی به صورت انفرادی  اقدام به سفر پیاده به سمت شهر مقدس مشهد کنند هیچ گونه خدمات بین راهی به آنها صورت نخواهد گرفت .

انتهای پیام/

    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.