ادعای واردات ماسک تاریخ مصرف گذشته از چین که روز گذشته از سوی یکی از تولیدکنندگان داخلی ماسک مطرح شد موجبات نگرانی مردم را فراهم آورده است.

ماجرای واردات ماسک تاریخ مصرف گذشته به کشور چیست؟

قدس آنلاین؛ روز گذشته (دوشنبه) مدیر شرکت والا ایده سازان یکی از تولید کنندگان ماسک در کشور گفت‌وگو با وب‌سایت «نود اقتصادی» موضوعی را مطرح کرد که بازتاب گسترده‌ای در جامعه داشت.

«حمیدرضا رحمتی» با بیان این ادعا که ماسک‌های وارداتی تاریخ مصرف گذشته از چین عامل آمار امروز مبتلایان به کرونا در کشور است از وزارت بهداشت خواست توضیح دهد پشت ماجرای واردات ماسک‌های تاریخ مصرف گذشته از چین چه کسی است؟

وی تأکید کرد: ما که نیازی به واردات ماسک نداریم. نتیجه این واردات آمار امروز کروناست. ماسک‌های وارداتی اصلاً ایمنی ندارند.

این در حالی است که تا زمان انتشار این گزارش هنوز هیچ واکنشی از سوی خانم لاری سخنگو و دکتر جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت و دیگر اعضای بلندپایه ستاد مقابله با کرونا نسبت به انتشار این خبر که حتی از سوی رسانه ملی نیز بازتاب داده شده است و هم اکنون در فضای مجازی دست به دست می‌شود صورت نگرفته است.

پیگیری‌های خبرنگار حوزه سلامت قدس آنلاین از مسئولان امر در وزارت بهداشت در حالی بی‌نتیجه ماند که مقامات مسئول هر یک با این توجیه که هرگونه اظهار نظر در این رابطه باید از سوی سخنگوی وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا باشد از پاسخگویی در این رابطه سر باز زدند.

در ادامه گفت‌وگوی قدس آنلاین با برخی کارشناسان و افراد مرتبط در این زمینه را می‌خوانید:

در این راستا «محمد سبزواریان» کارشناس روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به این مسئله که بر اساس ابلاغ ستاد مقابله با کرونا که اجازه گفت‌وگوی مستقل را ندارد گفت: پاسخ به پرسش شما را فقط  سخنگوی وزارت بهداشت و دفتر دکتر جهانپور روابط عمومی وزارت بهداشت می‌توانند بدهند. وی افزود: متأسفانه براساس ابلاغ رسمی جناب جهانپور ما از ابتدای سال ۹۹ اجازه هیچ گونه صحبت مستقل را نداریم؛ در این رابطه مسائل حاشیه‌ای فراوان است باید دید موضوع دقیقاً چه بوده است؛ مطمئنا از مبادی قانونی چنین چیزی امکان ندارد اگر هم چنین چیزی بوده احتمالاً قاچاق بوده است.

 «علیرضا هوشنگی» رئیس اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و درمان با غیرممکن دانستن ورود ماسک تاریخ مصرف گذشته به کشور به قدس آنلاین گفت: اصلاً اجازه ترخیص از گمرک به چنین محصولی داده نمی‌شود و مطمئن باشید در صورت مشاهده با چنین مسئله‌ای غیر ممکن است که ما برخورد نکنیم.

«کیوان گردان» مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت که در ارتباط با امور تجهیزات پزشکی ازجمله ماسک هم هست ضمن تأکید بر این موضوع که واردات ماسک از فروردین ماه سال جاری به کشور ممنوع بوده است، تأکید کرد: تولیدات کشور در زمینه ماسک کفاف نیازهای کشور در این زمینه را می دهد اما در رابطه با اینکه واردات ماسک تاریخ مصرف گذشته بوده باید دفتر خدمات بازرگانی که مسئول این کار هستند در این رابطه پاسخگو باشند.

«مجیدرضا حریری» رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین  نیز در این رابطه گفت: بنده اطلاع دقیقی در این رابطه ندارم اما قاعدتاً به جز همان ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا(اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹) در کشور اصلا تقاضایی برای واردات ماسک وجود نداشته است؛ اصلاً واردات ماسک به صرفه نیست چون ماسک در کشور وجود دارد و به وفور هم یافت می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.