رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به شهریور ماه امسال ۲۳.۳ درصد بود در حالی که نرخ تورم کشور در این بازه زمانی ۲۶ درصد بود که نشان از کمتر بودن نرخ تورم خراسان رضوی نسبت به کل کشور است.

نرخ تورم خراسان رضوی از تورم کشور کمتر است

به گزارش قدس آنلاین، رضا جمشیدی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با اشاره به روند نزولی نرخ تورم در خراسان رضوی گفت: نرخ تورم استان در ۱۲ ماه منتهی به شهریور ماه سال گذشته ۲۳.۶۰ و در شهریور ماه سال قبل از آن ۳۱.۳ درصد بود.

وی ادامه داد: در تابستان امسال جمعیت ۱۵ ساله و بالاتر استان  چهار میلیون و ۸۶۹ هزار و ۵۲۰ نفر، جمعیت فعال استان ۲ میلیون و ۶۴ هزار و ۶۷۷ نفر، جمعیت بیکار استان ۱۱۷ هزار و ۶۷۸ نفر و جمعیت شاغل استان یک میلیون و ۹۲۶ هزار و ۹۹۰ نفر بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ سال به بالاتر خراسان رضوی در تابستان امسال ۴۲.۴ درصد است که نسبت به فصل بهار سه دهم درصد کاهش یافته و نسبت به فصل تابستان سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.

جمشیدی افزود: نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ سال به بالاتر خراسان رضوی در تابستان امسال ۵.۷ درصد است که نسبت به فصل بهار امسال ۱.۳ درصد و نسبت به تابستان سال گذشته ۳.۳ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: نرخ اشتغال جمعیت ۱۵ سال به بالاتر خراسان رضوی ۹۴.۳ درصد است که نسبت به فصل بهار امسال ۱.۳ درصد و نسبت به تابستان سال گذشته ۳.۳ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی با اشاره به تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر اشتغال کشور و استان افزود: ۵۵ درصد از تولید ناخالص داخلی استان مربوط به حوزه خدمات، به ویژه گردشگری است که شیوع ویروس کرونا آسیب جدی به این بخش زد با این حال از تعداد بیکاران استان طی تابستان امسال ۸۶ هزار نفر کمتر شده اما به همان نسبت تعداد شاغلان استان نیز حدود ۱۱۸ هزار نفر نسبت به تابستان سال گذشته کاهش یافته است.

جمشیدی درباره روند اجرای طرحهای ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: ۲۸ طرح به عنوان طرحهای اقتصاد مقاومتی سال ۱۳۹۹ خراسان رضوی به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد شد که از این تعداد ۲۵ طرح توسط امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصاد آن سازمان برای اجرا به تایید رسید.

وی ادامه داد: ۱۷۵ طرح از خراسان رضوی در ارتباط با "طرحهای جهش تولید" به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد شد که طی انعقاد تفاهم نامه‌ای بین استاندار خراسان رضوی و رییس آن سازمان، اجرای ۸۱ طرح از بین طرحهای یاد شده در بخشهای کشاورزی، صنعت، انرژی، گردشگری، بسیج سازندگی با اعتبار ۱۲ هزار و ۹۳۹ میلیارد و ۴۵۲ میلیون ریال به تایید رسید.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: به استناد جزء یک بند الف ماده ۲۵ قانون پنج ساله برنامه توسعه، تاکنون برای هزار و ۷۴۰ روستا در استان مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی خراسان رضوی انجام شده است در حالی که طی پنج سال برنامه ششم توسعه مقرر شده بود هزار و ۶۴۵ روستا مطالعه شود.

جمشیدی با اشاره به۸۲ طرح اولویت‌دار و مصوب ستاد ملی اقتصاد مقاومتی کشور در سال ۱۳۹۹ و برش استانی آن برای خراسان رضوی افزود: در مرحله نخست ۱۲ طرح به استانها ابلاغ شده است که از محل برش استانی این تعداد، ۹ طرح به خراسان رضوی رسیده است که اعتبار نیز دارند.

وی ادامه داد: ۸۲ طرح در قالب مشارکت عمومی – خصوصی با اعتبار ۶۵۰ میلیارد و ۸۱۶ میلیون ریال از محل اعتبارات تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ به دستگاه‌های اجرایی استان به منظور شناسایی و کمک به جذب سرمایه‌گذار منعکس شده است.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.