امروز در پایان معاملات بازار در حالی دلار رشد قیمت ۹۰۰ تومانی را ثبت کرد که سکه تحت تاثیر کاهش قیمت انس جهانی ارزان شد. بورس نیز بعد از چند روز پرنوسان، با رشدی کم جان به معاملات خود پایان داد.

آخرین خبرها از بازار ارز و سکه/رشد دوباره قیمت دلار

قدس آنلاین: بازارهای مختلف از دلار و سکه گرفته تا بورس روزهای پرنوسانی را سپری می‌کنند. یک روز سکه گران می‌شود و روز دیگر دلار گوی سبقت افزایش قیمت را از رقبا می‌رباید.بورس نیز که ۲ ماهی است در مسیر اصلاحی قرار گرفته، ‌ حالا برای شکستن مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی در تلاش است.

البته به گفته اغلب کارشناسان، ‌بازارها بیش از هر چیز تحت تاثیر تحولات بین المللی و سیاست خارجی است و بار روانی این مساله باعث شده تا پیش‌بینی روند قیمتی در بازارهای مختلف مشکل باشد.

اگرچه که بانک مرکزی تلاش می‌کند تا با تزریق دلار به بازار و تامین ارز مورد نیاز واردکنندگان، التهاب را از این بازار دور کند.در آخرین اقدام نیز رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته به منظور رایزنی با مقامات عراقی برای وصول پول برق و گاز صادراتی راهی بغداد شد.

تلاش برای کاهش و تثبیت قیمت دلار در حالی انجام می‌شود که برخی کارشناسان نسبت به اصلاح بیشتر بورس با افت قیمت دلار هشدار می‌دهند.

در مقابل افراد دیگری هستند که معتقدند بر اساس ارزش واقعی سهم‌ها، بورس در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد کف قیمتی را لمس کرده و احتمال کاهش بیشتر وجود ندارد بلکه با تحریک مثبت بازار می‌توان امیدوار بود که شاخص بورس تا ۲ میلیون واحد بالا رود.به عقیده آنها، رشد قبلی شاخص بورس به نوعی واکنش به پیش بینی افزایش قیمت دلار بوده که حالا اتفاق می‌افتد و در واقع بورس یک گام جلوتر از قیمت ارز حرکت کرده است. بنابراین اصلاح شاخص نیز می‌تواند به دلیل احتمال کاهش قیمت دلار در هفته‌های آینده باشد.

با توجه به این موارد امروز دلار که حالا در کانال ۳۰ هزار تومانی معامله می‌شود، ‌۹۰۰ تومان دیگر نیز گران شد تا هر دلار آمریکا ۳۱ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت بخورد.

با این حال سکه بی‌اعتنا به قیمت دلار و با نیم نگاهی به کاهش قیمت انس جهانی ۱۰ هزار تومان ارزان‌تر از دیروز داد و ستد شد. با این کاهش هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

در این میان اما بورس که روزهای پرنوسانی را پشت سر می‌گذارد امروز آرام بود. این در حالی است که در هفته جاری شاخص بازار سرمایه در یک روز رشد ۵۰ هزار واحدی را تجربه کرد و روز بعد ۳۰ هزار واحد پایین آمد.

به نظر می‌رسد ثبات در بازار سرمایه می‌تواند نویدبخش آمادگی این بازار برای رشد قیمت‌ها باشد. البته همچنان سهامداران منتظرند تا روند بازار سرنوشت سهامشان را مشخص کند تا تصمیم به ماندن و یا رفتن از بورس بگیرند.

این انتظار سهامداران باعث شد تا بورس ۱۳۲ واحد افزایش را تجربه کند تا سهامداران امیدوارتر به روزهای آینده بورس باشند. این رشد شاخص بورس را به یک میلیون و هزار و ۶۳۹ واحد رساند.

در مجموع به نظر می‌رسد، ‌ ریسک‌های سیاسی بیش از عوامل اقتصادی این روزها سرنوشت بازارها را تعیین می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.