نخست وزیر دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ابراز نگرانی کرد و آروز کرد او ببازد.

نخست‌وزیر فلسطین: اگر ترامپ پیروز شود خدا به داد ما و کل جهان برسد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، محمد اشتیه، نخست‌وزیر دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی در برابر پارلمان اروپا گفت: در صورتی‌که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دور دوم ریاست‌جمهوری را هم از آن خود کند ما باید چهار سال دیگر با او سر کنیم، خدا به داد ما، شما و کل جهان  برسد.

او در عین حال نسبت به روابط بهتر فلسطین و آمریکا و روابط رژیم صهیونیستی و فلسطین در آینده در صورت پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری آمریکا اظهار خوش‌بینی کرد.

اشتیه در سخنرانی مجازی خطاب به کمیته امور خارجه پارلمان اروپا تاکید کرد: اگر اوضاع در آمریکا تغییر کند به نظرم این مساله مستقیما در روابط اسرائیل و فلسطین و روابط دوجانبه آمریکا و فلسطین منعکس خواهد شد.

او به کمیته پارلمانی اروپا خاطرنشان کرد، آنچه ترامپ اتخاذ کرده تصمیماتی بسیار خطرناک علیه فلسطین هستند که از جمله آنها بستن دفتر فلسطین در واشنگتن، توقف کمک‌های مالی به آژانس بین‌المللی آنروا هستند. چهار سال ترامپ طرح‌هایش را بر فلسطین، اعراب و جهان تحمیل کرد و به اسرائیل اجازه داد ۳۰ درصد کرانه باختری را به قلمروی اشغالی خود بیفزاید.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: نتایج انتخابات آمریکا و انتخابات چهارم احتمالی اسرائیل به دلیل نزاعات سیاسی داخل محافل سیاسی آن تبعات بسیار جدی بر ما، روند صلح و نقش اروپا در آینده در خصوص خاورمیانه خواهد داشت.

اشتیه در سطح داخلی نیز تاکید کرد: ما اراده جدی برای برگزاری انتخابات داریم که اختیاراتی ملی و دروازه‌ای برای پایان اختلافات داخلی و احیای دموکراسی در فلسطین است و دولت با تمام توان برای برگزاری آن تلاش می‌کند و تشکیلات خودگردان از اتحادیه اروپا می‌خواهد ضمن حمایت از این انتخابات بر اسرائیل فشار وارد کند تا اجازه برگزاری انتخابات در قدس را بدهد، این حقی از حقوق فلسطینی‌ها در قالب توافقات امضا شده با تل‌آویو است.

او در پایان کشورهای اروپایی را به شناسایی کشور فلسطین فراخواند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.