گیلان -رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ابتلا سالمندان و کودکان زیر ۱۰ سال به کرونا در گیلان افزایش‌یافته گفت: آزمایش‌ها نشان داده ۷۰ درصد کسانی که در گذشته مبتلابه کرونا بودند مجدداً در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

افزایش ابتلای سالمندان و کودکان به کرونا در گیلان

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ، ارسلان سالاری با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان گیلان اظهار کرد: همچنان ویروس کرونا در استان فعال بوده و ابتلای شهروندان به این بیماری منحوس و متقلب ادامه دارد.

وی از ابتلای ۶۶ تن دیگر از گیلانیان به بیماری کووید ۱۹ خبر داد و افزود: متأسفانه تعداد فوتی‌ها ناشی از ویروس کرونا در گیلان افزایش و شمار ترخیص شدگان کاهش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با تأکید بر اینکه رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک فعلاً تنها راه مقابله با بیماری کرونا هست، گفت: در حال حاضر استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از اولی‌ترین اقدامات به‌حساب می‌آید اما متأسفانه مردم در مواجهه با کرونا عادی انگارانه رفتار می‌کنند و این مسئله موجب رنجش خاطر کادر سلامت به‌ویژه پرستاران و پزشکان در صف مقدم مبارزه با بیماری کرونا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.