در پی شناسایی پیکر شهید «محمدرضا قانعی» از شهدای عملیات والفجر یک از طریق آزمایش DNA، مراسم استقبال از پیکر این شهید والامقام در بردسکن برگزار شد.

پایانی بر ۳۷ سال چشم انتظاری شهیدی از دیار بردسکن

به گزارش قدس آنلاین، در پی شناسایی پیکر شهید «محمدرضا قانعی» از شهدای عملیات والفجر یک از طریق آزمایش DNA، مراسم استقبال از پیکر این شهید والامقام در بردسکن برگزار شد.

این مراسم که با حضور امام جمعه، فرماندار، همرزمان و بسیجیان برگزار شد، به علت شیوع ویروش کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.

مراسم استقبال از شهید محمد رضا قانعی از فاصله ۵ کیلومتری به بردسکن در ورودی روستای شفیع آباد برگزار وسپس در میان حزن و اندوه حاضرین در این روزهای منتهی به ایام رحلت رسول گرامی اسلام و دو سبط اکبرش امام حسن و امام رضا علیهم السلام مورد استقبال قرار گرفت.

همچنین، امشب بعد از نماز مغرب عشاء مراسم وداع با این شهید دوران دفاع مقدس در محل هیات علمدار بردسکن برگزار می‌شود. 

فردا نیز راس ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح از مقابل  ساختمان سپاه قدیم "گردان امام حسین (ع)" مراسم تشیع این شهید باز هم با رعایت نکات بهداشتی در مرکز بردسکن تشیع و سپس به روستای زادگاهش سیف آباد انتقال وبخاک سپرده خواهد شد.

گلزار شهدای روستای سیف‌آباد پیش از این میزبان شهیدان «سیداحمد حسینی» و «علی اصغر شیرازی» بوده و شهید «محمدرضا قانعی» سومین شهید این روستا است که در جوار همرزمانش آرام خواهد گرفت.

شهید «محمدرضا قانعی» فرزند «علی» متولد  ۱۳۴۴جمعی لشکر ۵ نصر خراسان، در عملیات والفجر یک در تاریخ ۱۳۶۲ در فکه به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند و در زمره شهدای جاویدالاثر قرار گرفت که به تازگی از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.