گیلان - با کاهش شدید دمای هوا در مهرماه امسال، مصرف گاز مشترکین غیرنیروگاهی استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

تحویل بالغ بر ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان گیلان ،حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام مصرف حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز در نیمه اول مهرماه امسال اظهار داشت: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به بارندگی مداوم و برودت ناگهانی هوا در هفته گذشته گفت: سرمای هوا سبب شد تا رکورد مصرف ۱۳ میلیون مترمکعب گاز در یک شبانه روز برای بخش غیرنیروگاهی به ثبت برسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان افزود: میزان مصارف بخش های خانگی، تجاری، صنعتی و حمل و نقل استان در نیمه اول مهرماه امسال با ۱۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۲۸ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

مهندس اکبر با اشاره به نحوه محاسبه گازبهای مصرفی مشترکین بیان کرد: براساس دستورالعمل شرکت ملی گاز ایران، برای محاسبه گاز بها، سال به دو فصل گرم و سرد تقسیم می شود که فصل سرد از تاریخ ۱۶ آبان ماه آغاز می شود و طی آن بجهت رفاه حال مشترکین گرامی نرخ گاز  به صورت پلکانی محاسبه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.