یکی از چالش‌های اخیر باشگاه استقلال در حوزه مدیریت و امور مالی مسئله قطع همکاری با کارگزارهای طرف قرارداد باشگاه بود، به همین دلیل حواشی بسیار زیادی در این ارتباط به وجود آمد تا استقلال از این ناحیه با مشکلاتی رو به‌رو شود.

نه از پفک آبی خبری شد، نه از برند فولادی

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در دوره کوتاه مدیریتی خود در همان بدو ورودش قرارداد دو کارگزار مالی طرف قرارداد با باشگاه را لغو کرد. همزمان با لغو این دو قرارداد که حرف و حدیث‌های فراوانی به همراه داشت، سعادتمند یک مجموعه صنعتی فعال در حوزه فولاد را به عنوان کارگزار جدید معرفی کرد.

با ورود کارگزار جدید تصور می‌شد مشکلات موجود در این حوزه برطرف شود، اما در میانه راه، قرارداد کارگزاری که با اصرار سعادتمند منعقد شده بود، به شکل یک‌طرفه فسخ شد تا یک مجموعه جدید دیگر به عنوان کارگزار باشگاه جایگزین شود. اما انگار عمر همکاری دومین کارگزار مورد نظر مدیرعامل سابق نیز دوام چندانی نداشت و همکاری با وی نیز به سرنوشت قراردادهای قبلی گرفتار شده است!

حالا شنیده می‌شود به احتمال فراوان از ابتدای فصل جدید یک کارگزارجدید با باشگاه استقلال قرارداد خواهد بست تا به نوعی در حوزه درآمدزایی به کمک مجموعه مدیریتی بیاید تا شاید مشکلات ناشی از نبود منابع مالی را برطرف سازد.

*کدام عواید؟

نکته مبهمی که برای هواداران تبدیل به سؤال بی‌پاسخ شده این است که عواید حضور کارگزاران قبلی چه بود و دستاورد مالی آن‌ها برای استقلال به چه میزان بود؟ تاکنون کسی در این ارتباط گزارشی شفاف به افکارعمومی ارائه نداده است به همین دلیل ابهامات در این خصوص بسیار زیاد است!

مدیرعامل سابق استقلال در شرایطی قرارداد با جهان فولاد متین را فسخ کرد که هرگز مشخص نشد این کارگزار چه مبلغی را به عنوان سهم خود از حوزه درآمدزایی به مجموعه استقلال تزریق کرد؟ حتی سؤال دیگری که مطرح می‌شود این است که قرارداد با مجموعه تهاتر ایرانیان بر اساس کدام مستند و مجوز هئیت مدیره منعقد شد، در حالی که برابر قانون باید هرگونه قراردادی در این حوزه ابتدا به تأیید هیئت مدیره برسد سپس به مرحله امضا نزدیک شود؟

نکته مبهم دیگری که در این میان وجود دارد مسئله قرارداد بلاتکلیف باشگاه استقلال با مجموعه تولیدی صنعتی مینو بود، احمد سعادتمند که با وعده تولید محصولات غذایی و خوراکی استقلال جار و جنجالی بزرگ در فضای مجازی به راه انداخت، هرگز توضیح نداد چرا و به چه علت قرارداد با مینو به سرانجام نرسید؟

مسئله دیگر قرارداد با یک برند پوشاک غیر ایرانی بود، در شرایطی که احمد سعادتمند در دوره حضور خود در باشگاه استقلال با یک برند غیر ایرانی قرارداد همکاری امضا کرد، هرگز مشخص نشد دستاورد این قرارداد برای باشگاه چه بود، در حالی که عنوان شده بود این برند پوشاک قرار است در زمینه تولید لباس رسمی و یونیفورم بازیکنان و کادر فنی اقدام‌هایی را انجام دهد و در حوزه درآمدزایی به مجموعه استقلال کمک کند.

*کارگزار پرسپولیسی

حساسیت هواداران و علاقه‌مندان به باشگاه استقلال زمانی افزایش یافت که همتای سعادتمند در باشگاه پرسپولیس از کمک ۶۵ میلیاردی کارگزار طرف قرارداد خود در طول مدت فعالیتش با پرسپولیس خبر داد و تأکید کرد با کمک‌های مالی این مجموعه پرسپولیس توانسته بسیاری از مشکلات پیش روی خود را حل و فصل کند و در ادامه قرار است این کارگزار در جریان حل و فصل اختلاف مالی پرسپولیس و برانکو کمک قابل توجهی کند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.