۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 723877

ماجرای جدایی روزبه چشمی از استقلال بدون اینکه یک ریال برای باشگاه آورده مالی داشته باشد، نشان داد یکی از معضلات کلیدی در باشگاه استقلال موضوع عقد قراردادهای یک‌طرفه با بازیکنان است که با وجود اعمال رقم‌های نجومی هیچ تبعات مالی مثبتی برای باشگاه استقلال به همراه ندارد!

فرمول پیچیده استقلال و قایدی؛ ماندن یا نماندن!؟

به گزارش قدس آنلاین، در حال حاضر مهدی قایدی به واسطه درخشش در بازی‌های فصل گذشته‌اش با پیشنهادهای وسوسه کننده رو به‌رو شده است، تا حدی که با احتساب افزایش نرخ ارز می‌توان درآمدناشی از این انتقال را شگفت انگیز توصیف کرد! اما هواداران مخالف جدی فروش این بازیکن هستند و معتقدند این بازیکن نباید به هیچ قیمتی از استقلال جدا شود.

در اینکه قایدی می‌تواند یک عنصر تأثیرگذار برای موفقیت تیم به حساب آید هیچ تردیدی نیست، اما حقیقتی تلخی که در این میان وجود دارد، این است که او چنانچه در استقلال بماند و فصل بعد از استقلال جدا شود همانند روزبه چشمی هیچ آورده‌ای برای مجموعه استقلال ندارد!

مگر اینکه قراردادی جدید امضا کند، البته نه نظیر قراردادی که روزبه چشمی با احمد سعادتمند امضا کرد که با استناد به بند جدایی اش خیلی راحت قید استقلال را زد و بدون ریالی پرداختی به ام الصلال قطر پیوست!

*رضایت‌نامه ۳ میلیون دلاری

سرپرست جدید باشگاه استقلال در نخستین جلسه تمرینی آبی‌ها احتمال فروش مهدی قایدی را رد نکرد و مدعی شد هیئت مدیره باید در این خصوص تصمیم نهایی را بگیرد. یک‌روز پس از این ادعا خبر رسید استقلالی‌ها حداقل برای یک‌نیم‌فصل قید فروش قایدی را زده‌اند اما براساس اطلاعاتی که منتشر شده پرونده ترانسفر این بازیکن کماکان باز است. این طور که گفته می‌شود استقلالی‌ها قایدی را تنها در شرایطی به فروش می‌رسانند که باشگاهی قبول کند برای رضایت‌نامه او مبلغی در حدود ۳ میلیون دلار (بیش از ۹۰ میلیارد تومان) پرداخت کند. جالب اینکه شنیده می‌شود یک‌باشگاه قطری در زمان سعادتمند حاضر بوده با پرداخت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو (بیش از ۶۶ میلیارد تومان) رضایت‌نامه قایدی را بگیرد، اما استقلالی‌ها از رقم پیشنهادی خود کوتاه نیامده‌اند تا شماره ۱۰ فعلاً استقلالی بماند.

*دوراهی پیچیده

آن‌ها درصورت جدایی احتمالی دیاباته و قایدی حتماً باید یک‌مهاجم جذب کنند و درصورت جدایی میلیچ باید سراغ یک‌دفاع چپ بروند. جالب اینکه در چنین شرایطی خبر رسیده استقلالی‌ها در روزهای اخیر مذاکراتی با مدیربرنامه‌های محمد نادری، دفاع چپ پرسپولیس داشته‌اند تا درصورت جدایی میلیچ با او قرارداد امضا کنند.

مدیران باشگاه استقلال در حال حاضر بر سر دو راهی بزرگی قرار گرفته اند، از یک سو پیشنهاد وسوسه کننده خارجی و سهم شگفت انگیز استقلال از این ترانسفر و از طرفی عدم تمایل مهدی قایدی برای امضا قرارداد جدید با شرایط خاص باشگاه مبنی بر نبود بند جدایی بدون هزینه، فرایند تصمیم گیری را بسیار سخت کرده است، باید دید در نهایت چه تصمیمی در این رابطه گرفته خواهد شد!

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.