بجنورد-فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۸ هزار و ۱۵۲ نفر مجرم توسط پلیس استان دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شده اند، گفت: با بررسی بعمل آمده مشخص شده که ۸۰ درصد از دستگیر شدگان بیکار هستند.

دستگیری بیش از ۸ هزار مجرم توسط پلیس خراسان شمالی/ ۸۰ درصد از دستگیرشدگان بیکار هستند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا مظاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: از تعداد کل دستگیر شدگان ۹۲ درصد مرد و ۸ درصد را خانم ها تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه دو درصد از دستگیر شدگان تحصیلات عالی داشتند و مابقی بیسواد و کم سواد هستند، افزود: بحث اعتیاد و بیکاری مهمترین عامل در وقوع جرائم بوده که لازم است تا مسئولان در این رابطه چاره اندیشی کنند.

افزایش ۳۰ درصدی سرقت از اماکن

این مقام ارشد انتظامی در استان با بیان اینکه در این مدت خوشبختانه هیچ گونه جرائم خشن، سرقت مسلحانه و سرقت از طلافروشی در استان نداشتیم، تصریح کرد: متاسفانه در حوزه سرقت از اماکن با رشد ۳۰ درصدی مواجه هستیم که این موضوع نیز برمی گردد به اینکه مراقبت ها از سوی مالکان اماکن خوب نیست و استفاده از تجهیزات پیشگیرانه نیز بسیار ضعیف است.

وی با اشاره به اینکه پلیس استان با جدیت در تمام ابعاد ورود کرده و امروز شاهد افزایش ۳۱ درصدی کشف سرقت ها هستیم، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲ هزار و ۲۲۸ نفر سارق دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

این مقام ارشد انتظامی در استان افزود: در این مدت ۱۵ طرح مبارزه با سرقت اجرا و ۶ باند سرقت نیز متلاشی شده اند.

افزایش ۱۴ درصدی نزاع

وی با بیان اینکه بحث نزاع و درگیری در استان متاسفانه علی رغم توصیه هایی که می شود ۱۴ درصد افزایش داشته، تصریح کرد: در این حوزه مسئولان و خانواده ها نقش اساسی دارند و خود افراد نیز لازم است تا آستانه تحملشان را بالاببرند.

این مقام ارشد انتظامی در استان به کاهش ۵۳ درصدی وقوع قتل و افزایش ۱۲۰ درصدی کشف قتل ها در طول سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: در کشف جرائم جنایی خصوصا قتل ها، خراسان شمالی جزء استان های برتر بوده و تلاش خواهیم کرد تا این روند همچنان حفظ و ارتقاء یابد.

کشف ۴۶۳ پرونده جعل و کلاهبرداری

سردار مظاهری همچنین به کشف ۴۶۳ مورد پرونده جعل و کلاهبرداری در استان اشاره کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در طول سال جاری ۸۲۱ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در استان کشف شده، تصریح کرد: در این بازه زمانی ۱۳ فقره پرونده زمین خواری نیز به ارزش ۸۳ میلیارد ریال در استان کشف و اقدامات قانونی در این رابطه انجام شده است.

کشف دو تن انواع مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان در بخش بعدی سخنان خود به کشف ۲ تن و ۲۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان نیز اشاره کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه ۴۵ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در این مدت ۷۱۴ طرح اجرایی، ۳۵ عملیات برون استانی و ۶۰ طرح پاکسازی نقاط آلوده در خراسان شمالی اجرا شده است، گفت: در این رابطه ۲۶ مورد محل توزیع مواد مخدر پلمپ، ۱۹ پاتوق شناسایی، ۶۸۳ نفر قاچاقچی و ۶۴۳ نفر معتاد نیز دستگیر شده اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.