سی و سه دیپلمات اسبق آمریکا با حمایت از«جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات 2020 این کشور، اذعان داشتند که بایدن به وجهه آمریکا در داخل و خارج از کشور سر و سامانی می‌دهد.

33 دیپلمات اسبق آمریکا: «اعتماد جهانی به آمریکا» در زمان ترامپ از بین رفت

به گزارش قدس آنلاین، ۳۳ دیپلمات اسبق آمریکا که طی دوران کاری عهده دار سمتهایی در سفارتخانه‌های ایالات متحده در خاورمیانه بودند طی نامه ای حمایت خود را از«جوبایدن» نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ این کشوراعلام کردند.

به نوشته وبگاه «العربیه» دربین این ۳۳ دیپلمات سابق افرادی چون «دانیل بنیامین»، «رابرت فورد» و «رایان کراکر» مشاهده می‌شود. در بخشی از این نامه آمده است که در دوره چهار ساله زمامداری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده، اعتماد و مودت با آمریکا در بسیاری از کشورهای جهان وحتی بین متحدان نزدیک این کشوراز دست رفت و «دشمنان آمریکا» جسورتر شده‌اند.

امضا کنندگان این نامه از بایدن خواسته‌اند منافع آمریکا را به پیش برده، حاکمیت قانون را اعمال کرده ، از حقوق اقلیت‌ها در داخل و خارج  حمایت کرده و  سطح حقوق بشر در آمریکا، خاورمیانه و شمال آفریقا را ارتقا دهد.

به گفته این دیپلمات‌های سابق، با روی کارآمدن بایدن، ائتلاف عربستان و امارات علیه یمن خاتمه خواهد یافت. امضا کنندگان این نامه همچنین نسبت به سیاست‌های جانبدارانه ترامپ در قبال مسئله فلسطین و در حمایت از تل آویو ابراز نگرانی کردند.

نتایج نظرسنجی‌های جدید نیز نشانمی‌دهد جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا پیشتازی خود بر ترامپ در نظرسنجی‌ها را در دو ایالت خاکستری که نقش سرنوشت‌سازی در انتخابات سال ۲۰۱۶ داشتند، حفظ کرده است.

نظرسنجی مشترک روزنامه نیویورک‌تایمز/مرکز افکارسنجی Siena College که امروز دوشنبه منتشر شده حاکی است در ایالت «میشیگان»، ۴۸ درصد از رأی‌دهندگان احتمالی از جو بایدن و ۴۰ درصد از دونالد ترامپ حمایت کرده‌اند.  با این حال، این نظرسنجی نشان می‌دهد ترامپ فاصله‌اش از بایدن را در این ایالت اندکی کمتر کرده است. در نظرسنجی مشترک دیگری که ۴ ماه پیش از  همین دو موسسه منتشر شده بود، بایدن ۱۱ درصد از ترامپ جلوتر بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.