اگرچه از روزهای گذشته به‌طور مکرر تمامی مسئولان اجرایی و کادر بهداشتی یک‌صدا اعلام کردند که سفر در ایان تعطیلات بر دامنه بیماری کرونا و احتمال مرگ بسیاری از هم‌وطنان منجر خواهد شد اما ظاهراً برخی افراد گوش شنوایی نداشته و تفریح را بر جان هم‌وطنان و حتی خانواده خود ارجح دانسته و قبل از شروع محدودیت‌های ترافیکی دل به جاده زده‌اند!

شهروندان بی‌مبالات به جاده زدند! استقبال از کرونا به سبک تفریحی

قدس آنلاین-گروه استان ها: اگرچه دولت اعلام کرده است سفر به پنج کلان‌شهر کشور از امروز تا ظهر یکشنبه آینده ممنوع خواهد بود اما خیلی از شهروندان بی‌مبالات پیش دستی کرده و از روز گذشته برای فرار از محدودیت‌ها و استقبال از مرگ دل به جاده زدند این در حالی است که بنا بر گفته سخنگوی وزارت بهداشت«میان افزایش تردد وسایل نقلیه در جاده‌های کشور با شروع پیک بیماری کرونا رابطه معناداری وجود دارد.»

متأسفانه باوجوداینکه استان مازندران در حال ورود به موج سوم کرونا است اما هم چنان عده‌ای از شهروندان بی‌مبالات راهی سفر به این استان شدند.

خبرهای رسیده از استان خراسان رضوی نیز حاکی از آنست برخی از مساجد و هیئت‌ها نیز از استان‌های مختلف بدون توجه به تذکرات و دستورات ستاد کرونا به‌صورت کاروانی و با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی عزم سفر به مشهد کردند.

ناوگان حمل‌ونقل عمومی محدودیت ندارد

درحالی‌که مقررشده تا از ورود و خروج خودروها از تعداد پنج شهر بزرگ ازجمله مشهد خودداری شود اما ظاهراً این قانون و محدودیت‌ها در ناوگان حمل‌ونقل عمومی محلی برای اعراب ندارد.

این در حالی است که رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در پاسخ به این سؤال که آیا راهداری برای حرکت اتوبوس‌ها از دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی به مشهد محدودیتی اعمال می‌کند اظهار می‌کند: هم‌اکنون سفرهای معمول به مشهد از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای برقرار است و حتی ابلاغی برای عدم صدور صورت‌وضعیت برای اتوبوس‌های دربستی نیز در اختیار نداریم و کاروان‌های زیارتی یا سیاحتی می‌توانند از داخل استان و حتی سایر استان‌های کشور به مشهد عزیمت کنند.

ابوالفضل گنجی می‌گوید: امسال تاکنون باوجود شیوع ویروس کرونا هیچ دستوری از وزارت راه و شهرسازی یا استانداری خراسان رضوی برای اعمال محدودیت در سفرها به این اداره ابلاغ نشده است.

مازندران در وضعیت هشدار قرار دارد

در همین حال مسئولان بهداشتی مازندران نیز هشدار داده‌اند که در صورت طی شدن روند کنونی که علت آن کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم استفاده از ماسک بوده است، بار دیگر تمامی ظرفیت‌های بیمارستانی استان باید به بستری بیماران کووید-۱۹ اختصاص یابد.

ستاد مقابله با کرونای مازندران در پی روند افزایشی بستری بیماران کرونایی و نگرانی کادر درمانی ، تصویب کرده است که علاوه بر ماندگاری ۱۳ محدودیت گذشته شامل عدم بازگشایی تالارهای پذیرایی ، پرهیز از تجمعات ، استفاده اجباری از ماسک در مراکز صنفی ، اداری ، چند محدودیت جدید را نیز به این بخش اضافه کند تا شاید بتواند از روند افزایشی این بیماری که می‌تواند مازندران را به سومین موج ناشی از کووید ۱۹ برساند، جلوگیری کند.

در همین حال جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران گفت: خیز آرام افزایشی آمار بیماران کرونایی  در یک هفته اخیر موجب شده تا بار دیگر این استان از لحاظ وضعیت کرونایی به مرز هشدار برسد و چنانچه پروتکل های بهداشتی به طور دقیق اجرا نشود، احتمال قرارگیری استان در زمره استان هایی با وضعیت قرمز نیز وجود دارد.

حسن حسین نژاد افزود: با این رویکرد برای جلوگیری از قرارگیری استان در موج سوم کرونایی واحدهای گردشگری و تفریحی شامل پارکها و مراکز تفریحی تا پایان هفته آینده در سطح استان تعطیل شد و مدارسی که به دلیل مشکلاتی نتوانند پروتکل های بهداشتی را در سطح مورد نظر دانشگاه علوم پزشکی رعایت کنند نیز هفته آینده تعطیل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.