این روزها شرایط کرونایی محدودیت‌های شدیدی برای سفر زائران ایجاد کرده است و هرچه به ایام شهادت ولی‌نعمتمان حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) نزدیک‌تر می‌شویم دل‌های عاشق بسیاری برای زیارت حرم مطهر رضوی پر می‌کشد.

ایران، «در پناه امام رضا(ع)»

به گزارش قدس آنلاین، هرسال با فرارسیدن سالروز شهادت حضرت رضا(ع)، زائران و عزاداران از استان‌ها و شهرستان‌های هم‌جوار با مشهد مقدس به شوق زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، پای پیاده مسیری طولانی را طی می‌کردند تا به وصال حضرت دوست نایل شوند. اما امسال شرایط فرق کرده و شیوع ویروس کرونا حسرت به دل آرزومندان زیارت حرم مطهر رضوی گذاشته است.
مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی برای همراهی با زائرانی که از این توفیق محروم شده‌اند، امسال با همراهی شهرداری‌های سراسر کشور، به چاپ و نصب بنرهایی با محوریت بارگاه منور رضوی اقدام کرده است تا قلب‌های شیفتگان را به زیارت از راه دور دعوت کند.

فضاسازی معنوی شهر
مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در این ایام برای ایجاد فضایی معنوی در کنار فضاسازی شهر مشهد، به دیگر شهرها نیز توجه داشته و با هماهنگی شهرداری‌ها به تولید محتوای مناسبتی با محوریت حرم مطهر رضوی و با شعار «در پناه امام رضا(ع)» در قالب عکس و احادیث معصومین(ع) اقدام کرده است.
در شهر مقدس مشهد نیز ضمن طراحی، چاپ و نصب بنرهایی که به جایگاه و اهمیت زیارت ائمه معصوم(ع) اشاره دارد، مجاوران حرم مطهر رضوی را دعوت می‌کند به نیابت از همه آرزومندان این سفر معنوی پا در حرم بگذارند و زیارت به ‌جا بیاورند.
از جمله این احادیث، سخن رسول خدا(ص) است که فرمودند: هرکس من یا یکی از فرزندانم را زیارت کند، من هم روز قیامت به زیارت او می‌روم و او را از هول و هراس‌های قیامت می‌رهانم.
هم‌چنین سخن امام جواد(ع) در باب زیارت پدرشان حضرت رضا(ع) که می‌فرمایند: هرکس قبر پدرم را در توس زیارت کند، خدا گناهان گذشته و آیندهاش را می‌آمرزد.
امام رضا(ع) نیز در حق کسانی که به زیارت ایشان مشرف می‌شوند می‌فرمایند: هر کس از دوستانم مرا زیارت کند در حالی که حقم را بشناسد، روز قیامت او را شفاعت خواهم کرد.

دل‌هایی که از دور سلامت می‌کنند
این مرکز با طراحی، چاپ و نصب بنر و پرچم پهن‌پیکر در پایانه مسافربری، فرودگاه و ایستگاه‌های قطار شهری، هم‌چنین طراحی، چاپ و نصب محصولات مناسبتی در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی و مؤسسات وابسته، و نصب پرچم‌های عرضی در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر، فضایی معنوی در سطح شهر ایجاد کرده است و دل‌های مسافران را در بدو ورود به شهر مشهد به سمت زیارت حرم مطهر رضوی روانه می‌کند.
در مبادی ورودی شهر مشهد و در ۲۱ مجتمع‌ بین‌راهی آستان قدس رضوی نیز زائران با احادیث، روایات و تصاویر حرم مطهر رضوی به زیارتی با معرفت دعوت می‌شوند.
در این ایام، اداره اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی آستان قدس رضوی تاکنون با طراحی و چاپ بیش از ۵۰۰ قلم تبلیغات محیطی در قالب بیلبورد، رولاپ، لایت‌باکس، استرابورد، فرم‌های کامپوزیتی، کتیبه، پرده و پرچم‌های نصب خودرو در سطح شهر مشهد، مبادی ورودی شهر، مجتمع‌های بین‌راهی و سایر شهرستان‌ها فضاآرایی معنوی‌ای درخور زائران انجام داده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.