رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید شوشتری و شهید محمدزاده برای خدمت به مردم هم خون دل خوردند و هم خون دادند، این‌ها تربیت شده فرهنگ جهاد و شهادت بودند.

شهدای وحدت تربیت شده فرهنگ جهاد و شهادت بودند

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف امروز در مراسم گرامیداشت شهدای وحدت که در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شهید شوشتری حق فرماندهی بر همه ما داشت، ما به شهدای دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس که نگاه می‌کنیم چند نفری را می‌بینیم که خداوند به آن‌ها توفیق تداوم در مجاهدت را داده است و هرگز سنگر مجاهدت را رها نکرده‌اند. یکی از آن شهدا، شهید شوشتری است.  

وی افزود: همه ما به یاد داریم که شهید شوشتری از روزهای اول در کردستان و سنندج حاضر شد و مبارزه کرد و در دوران دفاع مقدس از ابتدا تا انتها مجاهدت کرد و در میدان جنگ بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید شوشتری بعد از دفاع مقدس هم مجاهدت را از دو بعد ادامه داد، افزود: او در عرصه امنیت مجاهدت و رزمندگی را ادامه داد، چه زمانی که در خراسان بود چه زمانی که به قرارگاه حمزه در شمال غرب کشور رفت. در هر دو آن‌ها و بعد هم در قرارگاه قدس در جنوب شرق کشور در استان سیستان و بلوچستان برای برقراری امنیت و کمک به کسانی که از حداقل‌ها در روستاها و مناطق دور برخوردار نبودند، مجاهدت کرد.

قالیباف با تاکید بر اینکه شهید شوشتری و شهید محمدزاده برای خدمت مردم هم خون دل خوردند و هم خون دادند، ادامه داد: این‌ها تربیت شده فرهنگ جهاد و شهادت بودند، فرهنگ  خدمت به مردم یعنی این، شهید شوشتری از ویژگی‌هایی که داشت، این بود که در اوج شجاعت و مدیریت خود یک آرامش و طمانینه خاصی داشت، هیچ‌گاه در زمانی هم که در شرایط خاص و سخت پشت خاکریز قرار می‌گرفت، در همان‌جا هم متانت و آرامش روحی در او می‌درخشید و به همه آرامش می‌داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهید شوشتری در مجاهدت اجتماعی خود به همه ما آموخت که آن چیزی که مهم است انسانیت است، ادامه داد: او احترام به مردم را از هر قشر، گروه، دین، قبیله و مذهبی رعایت و به آن‌ها خدمت می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید شوشتری یک انقلابی واقعی بود، خاطرنشان کرد: او هرگز تحت تاثیر قبیله گرایی قرار نگرفت و هرگز خود را در دسته‌جات گروه‌ها قرار نداد این تعبیر به حقی است که می‌گوییم شهید شوشتری و محمدزاده شهدای وحدت، امنیت و خدمت هستند.

قالیباف افزود: شهید شوشتری هم می‌توانست مانند خیلی‌های دیگر در این شرایط زندگی خود را ادامه دهد ولی او مناطق محروم را برای امنیت ملی انتخاب کرد، برای کارآمدی دین در اداره جامعه، برای این‌که یک خانواده در دورترین نقاط چتر امنیت را بر سر خود احساس کنند و به حق، خدا با شهادت پاداش شهید شوشتری و محمدزاده را داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص شهید محمدزاده نیز اظهار کرد: شهید محمدزاده در آغاز ورود به جنگ و جبهه در حوزه نیروی انسانی بود، اما در همان زمان نیز در زمان عملیات، اولین کسی را که در پشت خاکریز می‌دیدند، به قول بچه‌های جبهه، رجبعلی بود که آر پی جی می‌زد.

وی تصریح کرد: من همیشه افسوس می‌خورم که ما چرا نمی‌توانیم و چگونه باید این روحیه و فرهنگ را به نسل جدید خود منتقل کنیم، شهید شوشتری، محمدزاده و همه شهدای ما یک درس بزرگ به ما دادند و آن درس این بود که پیروزی دو رکن جدی دارد؛ خداباوری و مردم‌باوری.

قالیباف با تاکید بر اینکه خداباوری و مردم باوری  فقط در دوران دفاع مقدس نیست، بیان کرد: این خداباوری و مردم‌باوری در سیستان و بلوچستان و در قرارگاه شرق کشور هم هست، در محرومیت‌زدایی و توانمندسازی هم هست، شهید سلیمانی به همه ما آموخت که خداباوری و مردم‌باوری در مبارزه با استکبار در نقاط مختلف دنیا هست، خدا همان خداست. آن‌ها به ما آموختند که در اداره کشور هم خدا، همان خداست. اگر ما خداباور و مردم‌باور باشیم حتما تورم، گرانی و مشکلات اقتصادی هم قابل حل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید باور داشته باشیم که سنت‌های الهی در هیچ زمانی تغییر پیدا نخواهند کرد، سنت‌های الهی اینگونه نیست که برای امنیت باشد ولی برای صنعت نباشد، این‌طور نیست که برای حوزه اجتماعی است و برای حوزه اقتصادی نیست، سنت‌های الهی برای همه حوزه‌ها و برای همه نسل‌ها هست. هر گروهی که اعتقاد به سنت‌های الهی پیدا کند، پیروزی حق اوست که خدا وعده داده است. به سنت‌های الهی تبصره‌ای زده نمی‌شود.

وی ادامه داد: در این بیش از ۴۰ سال هر زمان که به سنت‌های الهی باور داشتیم موفق شدیم. هر جا که در رویکردهای خود نسبت به خداباوری و مردم‌باوری بی‌تفاوت و بی‌باور بودیم دچار مشکل شدیم.

قالیباف تاکید کرد: امروز راه برون‌رفت از مشکلاتی که در جامعه داریم همین است. امروز اگر در اقتصاد دچار چالش هستیم برای این است که باور به این سنت‌های الهی نداریم.

وی ادامه داد: به هر حال وقتی در سیاست‌های پولی و مالی به درستی تصمیم‌ نگیریم و رویکردهای غلط داشته باشیم چه در اندیشه و چه در رویکرد اقتصادی و سیاسی، زمانی که به جوان‌ها اعتماد نداشته باشیم، زمانی که ۸۰ درصد اقتصاد ما متکی به اقتصاد دولتی باشد، طبیعی است که شاهد این مشکلات باشیم چرا که مردم را از عرصه اقتصاد حذف کردیم و به مردم و جوان‌ها باور نداشتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به سنت‌های الهی باور داشته باشیم و به مردم خود تکیه کنیم، بیان کرد: ایران قوی در زمانی اتفاق می‌افتد که تک تک مردم ایران قوی باشند، این مساله اقتدار و امنیت را به وجود می‌آورد. زمانی که جوان‌ها از دانشگاه‌ها و سراسر کشور به جبهه آمدند تحول ایجاد کردند، پایه تحولاتی که در صنعت دفاعی به ویژه موشکی می‌بینید نیز همین است.

قالیباف افزود: موشک زمین به هوا، زمین به زمین و انواع مختلف موشک‌ها را این جوان‌ها ۱۰۰ درصد داخلی ساختند. از زمانی که تصمیم گرفتند ماهواره در مدار قرار دهند پرتاب موفق خود را نشان دادند و ماهواره را در مدار قرار دادند، این یعنی مردم‌باوری. ما این فرصت را در اقتصاد از جوان‌های خود گرفتیم، چرا که یک عده می‌خواهند این اقتصاد منوپول خودشان باشد، عده‌ای در تصمیم‌گیری به مردم‌باوری اعتقادی ندارند.
وی با بیان اینکه آن‌چه که در توان جوان‌های خودمان است نباید از دشمن تمنا کنیم، خاطرنشان کرد: دشمن، دشمن است. نگویید که چرا دشمن‌تراشی می‌کنید، در تاریخ معاصر، آمریکا جز خیانت به این کشور کار دیگری نکرد. باید به مردم و باورهای انقلاب تکیه کنیم. در میان مردم باشیم و درد آن‌ها را بفهمیم. عمق استراتژیک نظام توان نظامی و اقتصادی ما نیست، عمق استراتژیک این نظام قلب یکایک مردم ماست، قلب مردم هم دست من و شما نیست، بلکه دست خداست.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.