مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: طی هفت سال اخیر در چارچوب فعالیت دولتهای یازدهم و دوازدهم شاخص صدور پروانه استاندارد در این استان افزون بر ۱۰ درصد رشد کرده است.

شاخص صدور پروانه استاندارد در خراسان رضوی رشد کرد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا جمیع به مناسبت "روز جهانی استاندارد" افزود: ظرف هفت سال اخیر افزون بر ۱۱ هزار فقره صدور و تمدید کاربرد علامت استاندارد در خراسان رضوی انجام شده است.
وی ادامه داد: در همین مدت سالانه افزون بر ۳۰۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان رضوی صادر شده و علاوه بر آن در دیگر موارد نیز برای تمدید کاربرد این علامت معتبر ملی اقدام شده است.  

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: امسال تاکنون ۱۱۶ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد و ۱۳۸ فقره تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی این استان صادر شده است.  

وی افزود: اداره ‌کل استاندارد خراسان رضوی همچنین مطابق برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته تا پایان امسال صدور ۳۰۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد و تمدید ۸۰۴ پروانه کاربرد این نشان ملی را هدفگذاری کرده است.  

جمیع به صدور "پروانه تشویقی استاندارد" نیز اشاره و بیان کرد: ۱۳ فقره پروانه تشویقی استاندارد نیز امسال برای واحدهای مختلف تولیدی این استان صادر شد.

وی ادامه داد: هدفگذاری اداره ‌کل استاندارد خراسان رضوی در چارچوب برنامه کاری امسال صدور ۱۴ فقره دیگر "پروانه تشویقی استاندارد" تا پایان سال است.  

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: این اداره ‌کل از نظر فعالیتهای مرتبط با استانداردسازی کالاها و خدمات در کشور، پس از تهران در جایگاه دوم قرا دارد.  

هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش نظارتی سازمان استاندارد قرار دارند. صنایع غذایی حوزه فعالیت نیمی از این واحدهای تولیدی است.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.