گروه جهادی موکب القدس کرمان فعالیت خود را با آشپزی برای زائران حسینی در کربلا و سامرا آغاز کرده و خدمت بی‌منت خود را با آبرسانی به مردم محروم در جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان ادامه می‌دهد.

جهادگران موکب القدس کرمانی‌ها و سیستانی‌ها را سیراب می‌کنند

قدس آنلاین: گروه جهادی موکب القدس کرمان از سال ۸۷ با عشق و ارادت به آقا اباعبدالله الحسین (ع) برای خدمت به زائران حسینی آغاز به کار کرد و امروز با همان اعضا برای خدمت‌رسانی به مردم محروم در جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان گام برمی‌دارد.

مردم مناطق جنوب استان کرمان و جنوب استان سیستان و بلوچستان با محرومیت‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، خشکسالی‌های پی‌درپی و بی‌رحمانه هم بر درد، رنج و محرومیت این مردمان نجیب و صبور افزوده است.

در این میان بی‌آبی بیش از هر مشکل دیگری خودنمایی می‌کند به طوری که بعضی از مردم مناطق جنوب سیستان و بلوچستان با جمع‌آوری آب باران در چاله‌های دستکند مشکل بی‌آبی را تا حدی برطرف می‌کنند، اما از آنجا که این آب استانداردهای لازم برای آشامیدن را ندارد موجب بروز مشکلاتی چون بیماری‌های مختلف در بین مردم این مناطق می‌شود.

این در صورتی‌ست که با هزینه‌های نه چندان زیاد می‌توان پروژه‌ای نیمه‌تمام آبرسانی به روستاها و یا آبرسانی با تانکر به مردم محروم را انجام داد و این راهی‌ست که گروه جهادی موکب القدس کرمان با کمک خیران در آن پا گذاشته است.

سال‌ها زجر کشیدیم و خیری ندیدیم/قدردان بچه‌های جهادی هستیم

شهمراد سابقی مرد میانسال از اهالی روستای ریگک زهکلوت رودبار جنوب اظهار داشت: از ۳۰ سال قبل روستای ما آب نداشت و لوله‌گذاری برای آب از ۱۰، ۱۵ سال قبل انجام شد، اما این لوله‌ها فقط زیر خاک بودند و ما آبی ندیدیم.

وی با اشاره به حضور گروه جهادی موکب القدس کرمان در ریگک ابراز کرد: بعد از ۳۰ سال با کارهایی که اعضای این گروه جهادی انجام دادند ما توانستیم به آب برسیم.

سابقی تصریح کرد: ما سال‌ها زجر کشیدیم، اما خیری ندیدیم تا اینکه گروه جهادی موکب القدس کرمان به ریگک آمدند و ما قدردان زحمات و محبت آنها هستیم.

خدمت‌رسانی از کربلا تا مناطق محروم

میثم فهیمی مدیر اجرایی گروه جهادی موکب القدس کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: فعالیت گروه جهادی موکب القدس کرمان از سال ۸۷ و با حضور در عراق آغاز شد و اربعین در کربلا و نیمه شعبان در سامرا هستیم و طی سال هم برای نیازمندان جنوب استان کرمان و جنوب استان سیستان و بلوچستان تلاش می‌کنیم.

پیر و جوان در کنار هم در گروه جهادی موکب القدس کرمان برای خدمت به زائران حسینی و مردم محروم پای کار هستند، بیشتر اعضای گروه ما در کربلا با هم کار کرده‌اند و از همانجا با هم آشنا شده‌اند و برای بازسازی عتبات‌عالیات به عراق می‌روند.

وی که دانش‌آموخته رشته برق است، ابراز داشت: اکثر اعضای گروه جهادی موکب القدس کرمان از مردم هستند و از همه اقشار در گروه استفاده شده است.

فهیمی با اشاره به اینکه پیر و جوان در کنار هم در گروه جهادی موکب القدس کرمان برای خدمت به زائران حسینی و مردم محروم پای کار هستند، اضافه کرد: بیشتر اعضای گروه ما در کربلا با هم کار کرده‌اند و از همانجا با هم آشنا شده‌اند و برای بازسازی عتبات‌عالیات به عراق می‌روند.

وی یادآور شد: گروه جهادی موکب القدس کرمان زیر نظر سپاه ثارالله استان کرمان است و موکب القدس هم زیر نظر ستاد عتبات عالیات فعالیت می‌کند

مدیر اجرایی گروه جهادی موکب القدس کرمان عنوان کرد: اعضای گروه جهادی موکب القدس کرمان مرد هستند، اما خانم‌ها هم در بعضی اوقات برای کارهایی مانند بسته‌بندی لباس‌های جمع‌آوری شده برای محرومان و یا فراهم کردن مقدمات آشپزی ما را همراهی می‌کنند.

فهیمی بیان داشت: اعضای گروه جهادی موکب القدس کرمان نیمه شعبان در سامرا و در محل حرم عسکریین و اربعین هم در کربلا برای زائران آشپزی می‌کنند.

ما با اتصال لوله‌ها و رفع اشکال توانستیم با هزینه ۱۵ میلیون تومان ۲ هزار نفر را در منطقه زهکلوت به آب پایدار برسانیم.

این جهادگر در ادامه سخنان خود با اشاره به حضور گروه جهادی موکب القدس کرمان در طرح نذر آب خاطرنشان کرد: یک پروژه آبرسانی در روستای ریگک از توابع زهکلوت شهرستان رودبار جنوب در استان کرمان ۱۰ سال خوابیده بود در صورتی که لوله‌های اصلی آب را کشیده بودند.

فهیمی اضافه کرد: ما با اتصال لوله‌ها و رفع اشکال توانستیم با هزینه ۱۵ میلیون تومان ۲ هزار نفر را در منطقه زهکلوت به آب پایدار برسانیم.

برای رضای خدا به اردوهای جهادی می‌رویم

وی با اشاره به خدمات گروه جهادی موکب القدس کرمان در جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مردم برخی از مناطق جنوب سیستان و بلوچستان آب ندارند، مردم چاله‌هایی می‌کنند که آب باران در آنها جمع می‌شود و از آن استفاده می‌کنند.

مدیر اجرایی گروه جهادی موکب القدس کرمان عنوان کرد: دو، سه تا چاه آب در روستاهای سیستان و بلوچستان حفر کردیم، منبع و پمپ گذاشتیم و لوله‌کشی در روستاها را انجام دادیم و تا چند روز دیگر برای دو روستای دیگر در آن منطقه کار را آغاز می‌کنیم.

فهیمی هدف از انجام کار توسط گروه جهادی موکب القدس کرمان را برای رضای خدا و زمینه‌سازی ظهور آقا امام زمان (عج) ذکر کرد و متذکر شد: در سیستان و بلوچستان آنقدر وضع مالی خراب است که اقلام خوراکی هم بین مردم محروم پخش می‌کنیم.

دعای نیم‌ساعته پیرزن بلوچ برای بچه‌های جهادی

وی به ذکر یکی از خاطرات خود در حین کمک به مردم محروم یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: در یکی از سفرها با خودمان تعدادی آفتابه برده بودیم تا به مردم نیازمند بدهیم، یک پیرزن وقتی آفتابه را گرفت، حدود نیم ساعت برای بچه‌های ما دعا می‌کرد و می‌گفت، هیچ‌کس به یاد ما نیست خدا به شما خیر دهد که به ما کمک می‌کنید.

فهیمی با تاکید بر اینکه تمام هزینه‌های گروه جهادی موکب القدس کرمان توسط مردم خیر تامین می‌شود و هیچ اعتبار دیگری ندارد، خاطرنشان کرد: خیران ما ثابت هستند و ما از طریق سامانه پیامکی و فضای مجازی اطلاع می‌دهیم که مثلا فلان روز برای خدمت‌رسانی می‌رویم و آنها هم کمک می‌کنند.

وی یادآور شد: همچنین ما در گروه جهادی موکب القدس کرمان طی سال مراسم داریم و در آیین شهادت‌ها غذا بین محرومان پخش می‌کنیم، مثلا چند روز قبل ۲۵۰ پرس چلوگوشت در شرف‌آباد و ۲۵۰ پرس چلومرغ در روستای سیدی توزیع کردیم و همچنین هم پخت ۵۰۰ قرص نان نذری را داریم که در بین مردم محروم پشت بند سیدی در حاشیه شهر کرمان توزیع می‌کنیم.

مدیر اجرایی گروه جهادی موکب القدس کرمان ادامه داد: در قالب طرح نذر آب در محرم امسال هم لوله‌کشی آب در برخی از روستاها را انجام دادیم و هزینه تانکر آب که ۲۰۰ هزار تومان برای ۱۰ خانوار است را هم با کمک خیران پرداخت می‌کنیم تا آب با تانکر به دست محرومان برسد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.