مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت حضرت امام رضا(ع) هم‌زمان با شام رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت حضرت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد توکلی، معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی ضمن اعلام این خبر گفت: به دلیل خطر شیوع بیماری کرونا و به منظور اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی، این مراسم بعد از نماز مغرب و عشا با حضور ۸۰ نفر از خدمه و خدام در صحن انقلاب حرم مطهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم، آئینی سنتی است که بر اساس وقف‌نامه علیشاه، حاکم وقت خراسان در سال ۱۱۶۰ هجری قمری، همه‌ساله در شب عاشورای حسینی و شب شهادت امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

توکلی اظهار کرد: در سال‌های گذشته تولیت و خدام آستان قدس رضوی در قالب این مراسم، در حالی که شمع‌های روشن در دست دارند، گرداگرد صحن انقلاب اسلامی حلقه می‌زنند و با مرثیه‌سرایی و عزاداری و قرائت خطبه ویژه این شب شامل شهادت به یگانگی ذات اقدس الهی، حمد و ستایش پروردگار یکتا و درود و رحمت بر رسول اکرم(ص) و هم‌چنین سلام و درود بر ائمه معصومین (ع)، شهدا و امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری، فرارسیدن ایام عزا را به محضر حضرت امام رضا(ع) و صاحب العصر(عج) تسلیت می‌گویند.

منبع: آستان‌نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.