مراسم سوگواری ۵۰۰ نفر از ناشنوایان به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در حرم مطهر علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) برگزار شد.

سوگواری ناشنوایان در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، شب بیست‌وهشتم ماه صفر، مقارن با سالروز رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، جمعی افزون‌بر ۵۰۰ نفر از جامعه ناشنوایان عضو هیئت عزاداران علمدار کربلای ناشنوایان خراسان رضوی در رواق دارالمرحمه بارگاه منور رضوی سوگوار مصیبت آل‌الله شدند.

رسول طالبی، عضو هیئت مدیره کانون ناشنوایان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با آستان‌نیوز، ضمن قدردانی از متولیان آستان قدس رضوی برای فراهم آوردن این فرصت مغتنم برای جامعه ناشنوایان اظهار کرد: این جمع با حضور معنوی و دل‌های پاک خود در این مراسم و مکان نورانی، نایب‌الزیاره جامعه بزرگ ناشنوایان سراسر کشور هستند که به دلیل محدودیت‌های بهداشتی موجود، نتوانستند خود را به مشهدالرضا(ع) برسانند.

 

وی با تأکید بر اینکه برپایی چنین مراسمی تأثیر بسیار مثبتی بر روحیه این عزیزان دارد، افزود: ترتیب دادن این دست برنامه‌های مذهبی ویژه‌ ناشنوایان که نمی‌توانند به صورت معمول از محتوای مراسم و آیین‌های مذهبی بهره‌مند شوند، بسیار ضرورت دارد.

عضو شبکه ملی سازمان‌های مردم‌نهاد ناشنوایان ایران با اشاره به جمعیت چهارده‌هزارنفری ناشنوایان خراسان رضوی، ابراز امیدواری کرد برگزاری چنین مراسمی در حرم رضوی تداوم یابد تا ناشنوایان هم سهمی از فضای معنوی این مکان شریف داشته باشند.

به گفته وی، آستان قدس رضوی تاکنون مراسم دیگری در اعیاد ائمه اطهار(ع) برای ناشنوایان برگزار کرده است اما کمتر فرصت حضور در مراسم عزاداری را داشته‌اند.

 

سخنران مراسم، حجت‌الاسلام اژدر محمدی هم به زبان اشاره، بیاناتی درباره عظمت شخصیت پیامبر مکرم اسلام(ص) ارائه کرد و با ذکر حدیثی از ایشان مبنی بر اینکه «اگر می‌خواهید پیامبر(ص) را در قیامت راضی و خشنود زیارت کنید، باید به این خاندان محبت داشته باشید» گفت: نه‌فقط محبت زبانی، محبت داشتن باید در عمل مشخص باشد.

وی هم‌چنین تأکید کرد: مسیر قلبمان باید پاک باشد وگرنه در قلبی که به هر نوع محبت آمریکا و اسراییل وجود دارد، نمی‌توان محبت اهل‌بیت(ع) را جای داد. نمی‌توانیم هم‌زمان محبت دوست و دشمن را در قلبمان بگنجانیم.

این کارشناس علوم دینی با بیان اینکه امام حسن(ع) به کریم اهل‌بیت(ع) ملقب هستند و دو بار همه زندگی خود را در راه خدا بخشیده‌اند، اضافه کرد: ما باید قدردان و شاکر حضور در مراسم این شب پرفیض باشیم. باید از محضر ایشان و امام رئوف(ع) درخواست کنیم که چه در دنیا چه آخرت دست ما از دامن اهل بیت(ع) کوتاه نماند.

 

تلاوت قرآن، مدیحه‌سرایی و سخنرانی با ترجمه هم‌زمان مترجمان زبان اشاره از ویژه‌برنامه‌های این مراسم معنوی بود. در پایان، ناشنوایانی که به این مراسم دعوت شده بودند، از غذای متبرک رضوی به صورت بسته‌بندی آماده بهره‌مند شدند.

شایان ذکر است به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، ویژه‌برنامه مذهبی دیگری دو روز گذشته با دعوت از جمعی از جامعه نابینایان، با هدف گردهمایی و آشنایی هرچه‌بیشتر این قشر با معارف رضوی در حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار شد.

منبع: آستان‌نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.