امامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت حضرت امام حسن (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع)، بر وحدت مسلمانان و تلاش برای اقتدار ملی و ایستادگی در برابر دشمن تاکید کردند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،  امامان جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت حضرت امام حسن (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع)، بر وحدت مسلمانان و تلاش برای اقتدار ملی و ایستادگی در برابر دشمن تاکید کردند.

درگز- امام جمعه درگز با تسلیت سالروز ارتحال پیامبر اسلام (ص) گفت: رسول اکرم (ص) در جامعه بت‌پرست و بی اعتقاد که از نظر دین صفر بود و جنگ، فساد و زنده به گور کردن دختران حاکم بود ظهور کرد.

حجت الاسلام محمد حسین ایروانی افزود: پیامبراسلام (ص) با توحید، ایمان، محبت و یکتاپرستی، مسوولیت پذیری وعدالت را اساس کار خود قرار داد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب ادامه داد: اقتدار ملی نشانه انقلابیگری است و سه نکته مهم توانمندی فرهنگی، ثبات سیاسی و قدرت دفاعی عامل اقتدار ملی است که با عقلانیت به دست می‌آید و مبنای این اقتدار عقلانیت اقتصادی است.

امام جمعه درگز گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند ترسوها نباید در راس امور باشند زیرا چنین افرادی دچار خطای محاسباتی می‌شوند.

وی افزود: معظم له همچنین فرمودند من قبول ندارم که دولت کار نمی‌کند ولی در برخی کارهای اقتصادی افراد ضعیف هستند که دچار مشکل می‌شویم.

فریمان- امام جمعه فریمان هم گفت: هفته گذشته توافقی میان ایران و عراق صورت گرفت تا حدود ۵ میلیارد دلار بلوکه شده در عراق به خاطر تحریم های ضد انسانی آمریکا، آزاد شود. سوال این است که با وجود چنگ و دندان نشان دادن ترامپ در هفته گذشته و اینکه تمام تلاش خود را بر فشار حداکثری بر اقتصاد ایران دارد تا قبل از انتخابات بتواند به نتیجه برسد، چطور شد که این توافق صورت گرفت؟

حجت الاسلام سید مهدی معلمی افزود: یکی از تحلیگران عراقی در پاسخ به این سوال گفت، نیروهای محور مقاومت پس از اهانت های اخیر ترامپ، تصمیم گرفتند قدرت خود را به آمریکا نشان دهند و سفارت آمریکا را تهدید کردند، آمریکا نیز عقب نشینی کرد و به الکاظمی نخست وزیر عراق اجازه داد دلارهای بلوکه شده ایران را پس بدهد.

وی ادامه داد: مردم شریف ایران و به ویژه جوانان غیور کشور امروز به خوبی فهمیده‌اند که اگر بخواهند در این دنیا حقشان را بگیرند، با التماس و درخواست و قدم زدن با جنایتکاران آمریکایی کار پیش نمی رود. خوی آمریکایی اینگونه است که وقتی آن سیاهپوست گردنش زیر زانوی پلیس نژادپرست آمریکا بود، هر چه التماس و خواهش کرد که پایش را بردارد، فایده نداشت و کشته شد.

امام جمعه فریمان گفت: امروز برای گرفتن حق باید قوی شد. اگر به یاری خدای متعال در بعد نظامی، امنیتی، استراتژی، تولید کالاهای اساسی و فضای کسب و کار قوی شدیم، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

خواف- امام جمعه خواف نیز با انتقاد از کسانی که در پی مذاکره با آمریکا هستند گفت: امروز تعدادی کوتاه‌نگر می گویند باید مانند زمان حضرت امام حسن (ع) با دشمن صلح کنیم، در حالی که در آن زمان حضرت امام حسن (ع) با فرماندهان و سربازانی روبرو بود که خیانت کردند و گریختند و به معاویه پیوستند اما امروز فرماندهان و سربازانی داریم که جان و مال خود را برای اسلام و پیروزی انقلاب می‌دهند.

حجت الاسلام ذبیح الله شمسیان افزود: در زمان حضرت امام حسن مجتبی (ع) اختلافات داخلی وجود داشت اما امروز اختلافات جهانی و خارجی وجود دارد. اگر ما صلح کنیم آمریکا از هدفهای شوم خود کوتاه نمی‌آید و به دنبال نابودی اسلام است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود فرمودند توکل و اعتماد به خدا تنها راه نجات و موفقیت کشور است، دولتمردان و مسوولان باید با توکل و اعتماد به خدا، مردم باور باشند و آنها را امیدوار کنند.

امام جمعه خواف با بیان اینکه امروز جنگ جمعیتی را در پیش داریم گفت: اگر یک ملت بخواهد موفق باشد باید جمعیت جوان و پرتلاش و شاداب داشته باشد اما مدتی است در ایران سیاست به سوی تک‌فرزندی رفته و جمعیت رو به پیری است که باید این فرهنگ غلط عوض شود.

باخرز- امام جمعه باخرز هم  با اشاره به سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن (ع) گفت: اولین نگرانی پیامبر، هواپرستی امت بعد از ایشان بود.

حجت الاسلام داوود زاهدی افزود: نگرانی دوم پیامبر فتنه‌ها بود که بدترین و خطرناکترین فتنه هنگام تعیین جانشینی پیامبر (ص) رخ داد که بدترین ضربات را بر پیکر اسلام وارد کرد.

وی با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام حسن مجتبی (ع) ادامه داد: تشبیه دوران انقلاب اسلامی به دوران حضرت امام حسن مجتبی (ع) اشتباه است. آیا امت آن دوران با امت بصیر و آگاه دوران حاضر قابل مقایسه است؟

امام جمعه باخرز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه های افسری که سه رکن اقتدار ملی را ثبات اقتصادی، قوام فرهنگی و قدرت دفاعی و مبنای آن را عقلانیت دانستند، گفت: اگر دشمنان تا به امروز جرأت تقابل با ایران اسلامی را ندارند بخاطر این قدرت بازدارندگی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد محتشم ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
    0 0
    سلام - این روزنامه وزین چیزی جز خطبه های نمازجمعه که البته خیلی هم مفید هست نداره . یعنی شهرستان فریمان از این هفته تا هفته دیگر هیچ فعالیتی برگزار نمیشه