هوشیار زیباری پس از یک هفته جنجال بر سر سخنانش علیه الحشد الشعبی، در گفت‌وگویی بیان کرد که اظهاراتش تحریف توسط شبکه الحره تحریف شده است.

هوشیار زیباری حرفش را درباره حشدالشعبی پس گرفت:شبکه الحره آمریکا به من خیانت کرد

قدس آنلاین: «هوشیار زیباری» از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق، در سخنانی به تعریف و تمجید از الحشد الشعبی پرداخت و گفت که این شبکه آمریکایی به من خیانت کرده است.

او به خبرگزاری العهد نیوز عراق گفت: «من به الحشد الشعبی حمله نکردم و برخی سخنانی می‌گویند که من نگفته‌ام. با تحریف سخنانم در خلال مصاحبه‌ام با شبکه آمریکایی الحره، به من خیانت شد.»

هوشیار زیباری در ادامه تأکید کرد: «الحشد الشعبی نیروی مجاهدی است که توهین به آن و نادیده گرفتن فداکاری‌هایش ممکن نیست. روابط تاریخی میان فرماندهان الحشد الشعبی با قهرمانان نبرد، عامل پیوند ما با آن‌هاست.»

این شخصیت کرد عراق، الحشدالشعبی را نهادی برخواسته از قانون اساسی دانست که تلاش‌هایش در راستای پیروزی بر داعش انکار ناپذیر است.

سخنان هوشیار زیباری بعنوان وزیر خارجه اسبق عراق، در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی الحره، در یک هفته گذشته موجی از اعتراضات علیه وی را در عراق به راه انداخته است.

زیباری در این گفت وگو افزود  که حمله به پایگاه آمریکایی «الحریر» در اربیل به این دلیل صورت گرفت که گروه‌های مقاومت گمان می‌کنند منطقه کردستان به آمریکا نزدیک است.

امروز نیز تعدادی از طرفداران الحشد الشعبی در بغداد مقابل مقر حزب دموکرات کردستان تجمع کرده و توانستند وارد این ساختمان شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.