رئیس اداره اوقاف وامور خیریه نیشابور گفت: قدیمی ترین وقف نامه خراسان بزرگ در روستای پیر شهباز بخش سر ولایت نیشابور قرار دارد.

قدیمی ترین وقف نامه خراسان بزرگ در نیشابور

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره اوقاف وامور خیریه نیشابور با اشاره به اینکه بزرگترین وقف نامه خراسان بزرگ در بخش سرولایت نیشابور واقع شده است، گفت: این وقف نامه به سال ۷۷۷هجری قمری متعلق به بقعه امام زاده عمادالدین(ع) در روستای پیر شهرباز بخش سرولایت نیشابور، توسط مهدی خان فرزند تیمور خان غزنوی وقف گردیده است.

حجت الاسلام خلیلی افزود: شهرستان های نیشابور، فیروزه و زبرخان دارای دو هزار ۸۱۲ موقوفه هستند که از این میان دو هزار و ۵۴۷ موقوفه تحت مدیریت اداره اوقاف و ۲۶۵ موقوفه نیز توسط متولیان مدیریت می شوند.

وی گفت: از شاخص ترین موقوفات نیشابور می توان به موقوفات مربوط به مسجد جامع این شهر که حدود ۲۵۰ رقبه است، اشاره کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیره نیشابور با اشاره به اینکه به روز رسانی اسناد در واحد اجرات طبق نظریه کارشناسان اجرا می شود، گفت: در یک سال گذشته ۲۱هزار ۱۹۳ قرارداد اجاره رقبات موقوفات با در نظر گرفتن حق موقوفه و مستاجرین مطابق نرخ منطقه ای و نظریه کارشناسان رسمی دادگستری انجام شده است،  همچنین در  املاک روستایی  مطابق نظریه خبرگان محلی این موقفات به اجاره داده می شود.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.