می‌گوید بیش از ۲۰ سال است توفیق خدمت به زائران حرم رضوی را دارد و تمام ذوق و شوقش این است که خاک پای زائران حضرت را توتیای چشم می‌کند.

روایتی از ۲۶ سال حضور در کفشداری حرم رضوی/ خاک پای زائران را توتیای چشم می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، سیدفتح الله شاهچراغیان یکی از خدام حرم مطهر رضوی است که به گفته خود هر زمان به حرم امام رضا(ع) مشرف می‌شد به حال خوش خدام غبطه می‌خورد و اولین خواسته اش این بود که یک روزی در بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) به زائرن حضرتش خدمت کند.

سید فتحالله شاهچراغیان بازنشسته سازمان جنگل‌ها که یک روزی آرزوی خدمت در حرم مطهر رضوی را داشت اکنون قریب به ۲۶ سال است که به آرزوی دیرینه خود رسیده و در بخش کفشداری به زائران امام رضا(ع) خدمت می‌کند. 

وی از احساس خود در حین خدمت به زوار می‌گوید: هر زمان که به حرم مشرف می‌شوم احساس لطیف و خوشایندی در من ایجاد می‌کند چرا که می‌دانم در جایی خدمتگزاری می‌کنم که فرشته و ملائکه برای حضور در چنین مکانی غبطه می‌خورند و خدا را شاکرم لطف حضرت نصیب بنده شد تا بتوانم خدمتی تاثیرگذار در حرم داشته باشم.

شاهچراغیان ادامه می‌دهد: امام رضا(ع) خادمان زیادی دارد لذا هر خادم فقط  یک روز در هفته توفیق خدمت گذاری را دارد. بنده زمانی که از کشیک حرم به خانه برمی‌گردم از همان زمان برگشت لحظه شماری می‌کنم که یک هفته سریع‌تر بگذرد تا نوبت به کشیک من برسد و هر بار با خود می‌گویم آیا اجل تا هفته بعد به من فرصت دوباره خدمت به زائرین آقا علی بن موسی الرضا(ع) را می‌دهد؟

وی خدمت در حرم امام رضا(ع) را یک تاج پادشاهی و سند افتخار می‌داند و می‌گوید: در این دنیا همه پست و مقام‌ها فانی هستند و همچون حبابی است که ماندگار نمی‌باشد.

این خادم امام رضا(ع) می‌افزاید: اگر عنایت حضرت نبود و پیشنهاد خدمت نمی‌دادند من چنین لیاقتی پیدا نمی‌کردم.

وی بیان می‌کند: دید زائران به خدام امام رضا(ع) نسبت به بقیه افراد در حرم متفاوت است. آنان خدام را نزدیکترین اشخاص به حضرت می‌بینند لذا خدمت گذار در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) باید مزین به اخلاق نیکو باشد تا در حین برخورد با زائران بتواند تاثیرگذار باشد از طرفی مرتب بودن، خوشبو و خوشپوش بودن نمادی از آدب است که یک خادم باید این موارد را مدنظر قرار دهد. 

شاهچراغیان معتقد است: یک خادم باید سعی کند در حین خدمت هیچ وقت کسل نباشد چرا که این حس را نیز به زائر منتقل می‌کند. خادم باید با نشاط و پرانرژی باشد و خستگی کار نباید سبب شود که با بی‌حوصلگی با زائران برخورد کند تا خدای ناکرده کدورتی پیش آید.

وی در خصوص تاثیرات و برکات خدمت گذاری به زائران در زندگی فردی خود می‌گوید: از زمانی که خادم حرم شده‌ام تاثیرات بسیار مثبتی از جمله برخورد، رفتار، انسانیت و نیز کسب و کارم داشته‌ام چون همیشه احساس می‌کنم یک نفر بالای سر من است؛ چه در داخل و چه در خارج حرم ناظر بر اعمالم است؛ در حقیقت خادم امام رضا(ع) بودن مسئولیت خطیری را بر گردنم انداخت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.