وزیر امور خارجه آلمان ضمن انتقاد از سیاست خارجی رئیس‌جمهور آمریکا گفته روابط اروپایی‌ها با این کشور بعد از روی کار وی پیچیده‌تر شده است.

ماس: با آمدن ترامپ روابط فراآتلانتیک پیچیده‌تر شده است

به گزارش قدس آنلاین، «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان در اظهاراتی به انتقاد از سیاست خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت. 

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، ماس در این خصوص گفت روابط فراآتلانتیک بعد از روی کار آمدن ترامپ پیچیده‌تر شده است. 

وزیر امور خارجه آلمان گفت: «بارها و بارها [واشنگتن] تصمیماتی را بدون هیچ مشورت قبلی اتخاذ کرده که ما نمی‌توانستیم آن را درک کنیم.» 

وی افزود: «مثال بارز [این تصمیمات]، خروج از توافق هسته‌ای با ایران است.» 

وزیر امور خارجه آلمان در صحبت‌های خود همچنین نسبت به بهبود روابط کشورهای اروپایی با آمریکا تحت هدایت احتمالی «جو بایدن»، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا ابراز تردید کرد. 

ماس در این خصوص گفت سیاست‌ خارجی آمریکا و سیاست‌های این کشور در امور امنیتی طی سال‌های گذشته با توجه به تعهداتی که این کشور در دوران جنگ سرد داشته تغییر کرده است. 

وزیر امور خارجه آلمان گفته که اروپا باید برای روندی آماده باشد که با دولت احتمالی بایدن تغییری نکند و همچنین اروپایی‌ها باید نسبت به گذشته مسئولیت بیشتری را بپذیرند. 

وی در ادامه همچنین گفت فارغ از نتیجه انتخابات سوم نوامبر امیدوار است این وضعیت تغییر کند. 

طی ۴ سال گذشته تصمیمات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حوزه های مختلف با مخالفت بسیاری از رهبران اروپایی از جمله آلمان و فرانسه و مقامات ناتو مواجه شده و باعث تنشهایی در روابط فراآتلانتیک نیز شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.