فرماندار نیشابور از ابتلای ۲۷ درصدی دانشجویان خوابگاهی دانشکده علوم پزشکی نیشابور به کرونا خبر داد.

ابتلای ۳۸ دانشجوی خوابگاهی دانشکده علوم پزشکی نیشابور به کرونا

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا قامتی عنوان کرد: در پی ابتلای تعدادی از دانشجویان خوابگاهی به کرونا، غربالگری کل دانشجویان خوابگاهی در تاریخ ۱۶ مهر ماه انجام شد.

وی تصریح کرد: از مجموع ۱۳۶ دانشجوی خوابگاهی که از تاریخ ۱۵ شهریور ماه  تا کنون در خوابگاه‌ها در رفت‌ و آمد بوده‌اند، تست کرونای ۳۸ نفر مثبت اعلام شد که ۲۳ نفر مربوط به دانشجویان دختر و ۱۵ نفر هم دانشجویان پسر بودند.

قامتی اظهار کرد: خوشبختانه در بین موارد مثبت هیچگونه مریض بدحالی که نیاز به بستری داشته‌ باشد نداشتیم و از مجموع ۳۸ نفر مبتلا، ۲۳ نفر بدون علامت بودند و فقط ۱۵ نفر علائم بیماری را بروز دادند.

فرماندار نیشابور افزود: بعد از شناسایی موارد مبتلا، بلافاصله قرنطینه انجام شد و دانشجویان در خوابگاه‌ها قرنطینه شدند؛ امکانات مورد نیاز برایشان فراهم شده و تحت نظارت کامل دانشکده علوم پزشکی هستند و در حال حاضر نیز روزهای پایانی قرنطینه را سپری می‌کنند.

وی در پاسخ  به این سوال که آیا شرایط غیراستاندارد خوابگاه‌ها، علت شیوع بیماری بوده‌ است، تاکید کرد: بعد از بازگشایی خوابگاه‌ها، نظارت کامل بر رعایت اصول بهداشتی در آنجا اعمال شده و علاوه بر اینکه ظرفیت خوابگاه‌ها نسبت به قبل ۵۰ درصد تقلیل یافته، تغذیه دانشجویان نیز تحت نظارت کامل است.

قامتی تاکید کرد:  علت ابتلای دانشجویان خوابگاهی، فقط شرایط حاکم بر خوابگاه‌ها نیست بلکه مراودات روزانه و ارتباط افراد، با محیط خارج از خوابگاه را نباید نادیده گرفت.

فرماندار نیشابور گفت: بیشتر دانشجویانی که در حال حاضر در خوابگاه‌ها ساکن هستند، دانشجویان ترم آخر هستند که دوره کارآموزیشان را سپری می‌کنند.

به گفته فرماندار نیشابور در حال حاضر وضعیت شهرستان نیشابور به لحاظ شیوع بیماری کرونا، فوق بحرانی است و ظرفیت تخت‌های بیمارستان تکمیل شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.